אחות סיעודית בשוהם

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

אחות סיעודית בשוהםכולנו מקווים שלא נגיע לזה, אבל עבור חלקנו זה בלתי נמנע – הצורך באיש סיעוד שיסעד אותנו ויאפשר לנו לקיים אורח חיים תקינים כאשר אנחנו כבר לא מסוגלים לעשות זאת בעצמנו. העניין הוא, שאם אנחנו זקוקים למשל לשירות של אחות סיעודית בשוהם, סביר להניח שאנחנו גם לא במצב של לחפש את אותה אחות, לבחור אותה ולהעסיק אותה. לשם כך אנו זקוקים לסיוע מצד בני משפחה או קרובים אחרים שיכולים לסייע לנו בתהליך. אז אם אתם הם בדיוק אותם קרובים שמנסים למצוא לאדם יקר לכם סיוע סיעודי, בשורות הבאות תוכלו למצוא מידע רב שיסייע לכם להבין בדיוק מהו השירות של אחות סיעודית ומהם הפרמטרים החשובים שאתם רוצים לבחון לפני שאתם בוחרים את האחת.

 

אחות סיעודית בשוהם – מה תפקידה?

ובכן, מן הסתם, תפקידם של אנשי סיעוד הוא לסעוד את האנשים שעליהם הם אחראים. אלו יכולים להיות עובדים סיעודיים בבית אבות או דיור מוגן, אלו יכולים להיות עובדי סיעוד פרטיים בבית הלקוח ואלו יכולות גם להיות אחיות סיעודיות. בשונה מעובדים סיעודיים, אחיות סיעודיות הן נשות מקצוע מוסמכות שגם מורשות לבצע שורה של פעולות שאותן לא יכולים לבצע עובדי סיעוד כלליים. למעשה, אחות סיעודית בבית היא אחות שסועדת את הלקוח בכדי לאפשר לו לקיים אורח חיים תקין ביומיום ובנוסף, הופכת עבורו לזמינים, מספר שירותים רפואיים שהוא אולי זקוק להם. כאן למעשה נכנס השיקול המרכזי בין בחירת עובד סיעוד כללי ובין בחירת אחות סיעודית בשוהם – בצורך של האדם הזקוק לסיעוד, גם בקבלת שירותים רפואיים שונים שמייד נפרט לגביהם.

מה יכולה אחות סיעודית לעשות למען הלקוח, שלא יכול לעשות עובד סיעוד כללי?

ובכן, הליבה של שירותי הסיעוד היא התמיכה הפיזית והעזרה המוגשת ללקוח בניהול חיי היומיום שלו. זה אומר סיוע בקימה מן המיטה בבוקר, בהכנת אוכל, בניקיון, בלבוש, ברחצה, ביציאה לסידורים מחוץ לבית, בתפעול מכשירים ואמצעים שונים לאורך היום ולעיתים גם באכילה ועשיית צרכים. זוהי ליבת שירותי הסיעוד ואת הליבה הזאת צריך ויודע לעשות כל עובד סיעוד. יחד עם זאת, במקרים רבים מאוד, אותם אנשים הנזקקים לשירותי הסיעוד הללו, נזקקים להם בגלל בעיות רפואיות שונות שמחייבות גם מעקב רפואי וקבלת טיפול רפואי שוטף. כך למשל, לקוח החולה במחלת רקע קשה וזקוק לקבלת טיפול הניתן בהזרקה תת עורית או בזריקות לווריד. בכדי לקבל את הטיפול הנדרש, יהיה על אותו אדם לצאת מביתו אל עבר בית החולים, לעיתים מספר פעמים בשבוע, רק כדי לקבל את הטיפול הנדרש וזה, כמדובר באדם סיעודי שלרוב מתקשה אפילו להתלבש בעצמו. אחות סיעודית בשוהם מייתרת למעשה את הצורך לצאת מן הבית, שכן היא מוסמכת לתת את הזריקות האלה בעצמה בבית הלקוח.

קבלת טיפולים בזריקות היא כמובן רק דוגמא אחת וישנם עוד שירותים רפואיים רבים שיכולה אחות סיעודית בשוהם להעניק ללקוחותיה בביתם ולחסוך להם את הטרחה הרבה בהגעה לבית החולים ואפילו לקופת החולים ביישוב בו הם גרים. בקרה על מתן תרופות פומיות (כדורים), ביצוע בדיקות שונות לאורך היום, לקיחת דם והעברה לבדיקות מעבדה, בדיקות לחץ דם, א.ק.ג ביתי וכדומה – את כל הבדיקות האלה צריך לבצע איש מקצוע מוסמך ומורשה ואלו הן בדיוק הפעולות שיכולה אחות סיעודית לבצע לטובת לקוחותיה, לצד שירותי הסיעוד שהיא מעניקה להם באופן שוטף.

 

האם אתם צריכים אחות סיעודית?

אחרי שאמרנו את כל זה, צריך לזכור שעלות השירות של אחות סיעודית בשוהם יכול להיות גבוה לאין שיעור מאשר שירות סיעוד כללי. בהתאם לכך, שירותי אחות סיעודית אינם ניתנים בדרך כלל באופן רציף, אלא כמובן, אם יש לכם את היכולת לממן את השירות מסביב לשעון. במקרים רבים, תפקידה של האחות הסיעודית הוא ללוות את הלקוח למשך מספר שעות ביום, לעיתים יום אחד בשבוע ולעיתים מספר ימים בשבוע. בכל מקרה יש לבחון את המצבים בהם יכולה מעורבותה של אחות סיעודית לחסוך ללקוח טרחה רבה ומיותרת, לעומת מצבים בהם יכול גם עובד סיעוד כללי לעשות זאת. בסופו של דבר, המטרה שלנו היא לשכור את שירותיה של האחות הסיעודית לטובת אותם מצבים בהם אנו חייבים את שירותיה וביתר הזמן, לטובת משימות הסיעוד הגנריות, נוכל להיעזר בשירותיו של עובד סיעוד כללי.

כך למשל, ישנם מטופלים הזקוקים לליווי רפואי בתקופות מסוימות או בשעות מסוימות. למשל, מטופל שעבר ניתוח או אירוע רפואי קשה וחייב להיות במעקב צמוד למשך תקופה מסוימת של מספר שבועות או חודשים. בפרק זמן זה נרצה ליווי צמוד של אחות סיעודית בשוהם, אחות שתוכל להגיש ללקוח את כל העזרה הסיעודית הדרושה לו ובמקביל גם להעניק לו ליווי רפואי מלא ולתת מענה כנדרש במצבי חירום. במקרים אחרים, נרצה אחות סיעודית שתלווה את הלקוח בשעות הלילה, כאשר בני המשפחה אינם יכולים להיות בקרבתו. במקרים אחרים, נרצה את נוכחותה ליד הלקוח דווקא כשהוא מאושפז בבית החולים ואנו רוצים להעניק לו ליווי צמוד של אחות בכל עת, ללא תלות בצוות הרפואי של בית החולים. במרבית המקרים, מדובר בסופו של דבר בשירות הניתן לאורך זמן אך לפרקים, למשך מספר שעות פה ומספר שעות שם.

 

איך תבחרו את האחות הסיעודיתאיך תבחרו את האחות הסיעודית?

לפני שאתם נכנסים לתהליך של בחירת אחות סיעודית בשוהם, חשוב שתאמצו לעצמכם גישה בריאה של כבדהו וחשדהו, אבל חשוב גם שתדעו תמיד לאזן בין שני אלה. עם ידיעות זוועה שמגיעות בכל יום אל הכותרות לגבי האופן בו מטפלים עובדי סיעוד בקשישים, רבים מאיתנו נוטים לחשוד בכל עובד סיעוד שעומד מולנו ולא בצדק. חשדנות זו הופכת להיות מיותרת עוד יותר כאשר מדובר באחות סיעודית, שהיא אשת מקצוע שעברה הכשרה, רכשה השכלה ומתנהלת על פי סטנדרטים מקצועיים לחלוטין. מן הצד השני, עצם הטייטל של אחות סיעודית לא מעניק לנו הגנה של מאה אחוז מהפחדים שלנו. על כן כאמור, חשוב שתאמצו גישה של כבדהו וחשדהו, אבל גם שתוודאו שאתם מאמצים גישה בריאה ולא מוטה.

ככלל, בבחירת אחות סיעודית בשוהם, או לצורך העניין בבחירת כל עובד סיעוד כללי, הדבר החשוב ביותר הוא האמון והנינוחות של הלקוח עם האדם הסועד אותו. כל בחירה שאתם עושים, חייבת לקבל את אישורו בלב שלם של האדם שעבורו אתם שוכרים את עובד הסיעוד. אתם לא רוצים להשאיר את הוריכם הקשישים עם אדם שאין להם אמון בו, שהם מפחדים ממנו או שפשוט לא מרגישים איתו בנוח. עבודת הסיעוד היא עבודה מאוד אינטימית והיא מחייבת תחושת נינוחות מלאה של האדם המקבל את הסיעוד אל מול האדם הנותן אותו.

הדבר השני שאתם רוצים לוודא שהוא שהאחות אותה אתם שוכרים, א' מחזיקה בכל ההסמכות והרישיונות לבצע את הפעולות הרפואיות הספציפיות שנדרשות במקרה שלכם וב' שהיא מחזיקה בניסיון המקצועי ובידע המקצועי לבצע את הפעולות האלה ברמה גבוהה או לכל הפחות ברמה ראויה. אחיות סיעודיות יכולות להגיע מתחומים רפואיים שונים ולהחזיק בהתמחויות שונות. על אף שמרבית האחיות יודעות לבצע את כל הפעולות הנכללות תחת הכותרת "עבודת אחיות", בפועל ישנם פערים בניסיון סיעודי, ניסיון במתן זריקות ולקיחת דם, ניסיון בביצוע בדיקות ביתיות שונות ותפעול ציוד רפואי שונה. על כן, חשוב שתוודאו כי האחות אותה אתם שוכרים, מחזיקה בהתמחות הנדרשת לכם בהתאם למצבו הרפואי של האדם הזקוק לשירותי הסיעוד.

לבסוף, חשוב מאוד לוודא שאתם שוכרים אחות סיעודית בשוהם, שגם מגדירה את עצמה ככזאת או במילים אחרות, אחות שבחרה במסלול הסיעודי ושבכך ממקדת את ליבת הפעילות המקצועית שלה. סיעוד הוא מקצוע לא פשוט, שדורש אצילות נפש ואהבה למקצוע. לא ניתן לבצע את התפקיד הזה, לבטח לא בצורה טובה, כאשר מגיעים אליו מתוך מניעים זרים כמו כסף או תעסוקה נטו. אחיות המחפשות השלמת הכנסה במגזר הפרטי זה לגיטימי בהחלט ואף רצוי. יחד עם זאת, אחות שאין לה שום ניסיון בסיעוד ואין לה שום חיבור לתחום, מוטב שלא תעשה את השלמת ההכנסות שלה סביב טיפול באדם הזקוק לשירותי סיעוד. בחרו אך ורק באחות שמגדירה עצמה כאחות סיעודית ובכך ממקדת גם את כל שירותיה במגזר הפרטי.

ומה לגבי המימון?

הנושא של מימון שירותי סיעוד הוא נושא כאוב בכל המקרים ואולי זה יפתיע אתכם, אבל דווקא מדינת ישראל נחשבת למדינת רווחה שתומכת מאוד גם באלו הזקוקים לשירותי סיעוד. ישנם מסלולי תמיכה שונים המוצעים על ידי המדינה דרך הביטוח הלאומי, כמו גם דרך קופת החולים. יחד עם זאת, כאשר אתם שוכרים אחות סיעודית בשוהם, עליכם לדעת שמדובר בהוצאה חודשית לא קטנה. את ההוצאה הזאת תוכלו לממן בהשתתפות הביטוח הלאומי וייתכן שגם על בסיס הביטוח שלכם בקופת החולים (תלוי בסוג הביטוח בו מבוטח האדם הזקוק לסיעוד), אבל בסופו של דבר החלק הארי של העלות ייפול עליכם ועליכם להיות מוכנים לכך.

כפי שאמרנו קודם לכן, אם יש לכם קושי במימון נוכחות מלאה של אחות סיעודית עם האדם הזקוק, אתם בהחלט יכולים לשכור עובד סיעודי גנרי לטיפול השוטף באותו אדם ולהיעזר בשירותיה של אחות סיעודית בשוהם, אך ורק בזמנים ובמצבים בהם בא הערך המוסף שלה לידי ביטוי.

 

ומה לגבי הציוד הרפואי?

אחות סיעודית היא אשת מקצוע ותפקידה לבצע את מלאכת עבודת הסיעוד. האחות אינה אחראית כמובן על אספקת ציוד כמו מכונת חמצן, בלוני חמצן, מזרקים, תרופות, ערכות בדיקה, מד לחץ דם וכן הלאה. את כל אלה תוכלו להשיג הן באמצעות רכישה מוזלת במסגרת קופת החולים והן בהשאלה מגופים מתאימים כמו יד שרה. אחרי שאמרנו את זה, אחות סיעודית בשוהם תדע בהחלט להכווין אתכם ואף לסייע לכם בפועל, בהשגת הציוד הנדרש, אם כי מעורבותה בהיבט זה היא מעורבות שבאה לסייע ולא לגלם אחריות שלה על הנושא. האחריות על זמינות הציוד הנדרש היא לגמרי שלכם ותוכלו להיעזר בהיכרות של האחות את עולם הסיעוד בכדי להכיר מקורות מהם תוכלו להשיג את הציוד הנדרש, להבין בדיוק מהו הציוד הנדרש ומהו הציוד העדיף ואף בכדי להשיג אותו בפועל.

לבסוף, כדאי לדעת ששירותי אחות סיעודית בשוהם מסופקים בדרך כלל על ידי חברות כוח אדם סיעודי, שמתמחות בדיוק במתן שירותים אלה ופנייה לחברות אלה תסייע לכם לבחור טוב יותר את האחות המתאימה, מאשר לנסות ולסקור את כל האחיות הפועלות באופן חופשי בשוק ולהבין מי היא המתאימה לכם ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים