איך מטפלים בהתקפי חרדה?

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

התקפי חרדה הינם מצבים שניתן לטפל בהם באמצעות תרופות או טיפול פסיכולוגי או שילוב של שניהם יחד.  לרוב, מטופלים יגיבו הכי טוב לשילוב של שני הטיפולים יחד. טכניקות הרפיה וצעדים שמפחיתים את הלחץ עשויים לסייע ולמנוע התקף חוזר של חרדה. טיפול יעיל בהתקפי חרדה חוזרים ונשנים ישלב שלושה מרכיבים: מידע פסיכו-חינוכי, פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית וטיפול תרופתי נגד חרדה כגון קלונקס ואחרים.

כמה זמן יארך טיפול בהתקפי חרדה?

טיפולים פסיכותרפיסטים הינם לרוב קצרים, בדרך כלל מדובר בממוצע של 15 מפגשים. הגישה הקוגניטיבית – התנהגותית היא בדרך כלל הכי אפקטיבית. מול המטפל והמטופל יעמדו כמה מטרות –

  • לימוד על כל תופעה גופנית והמקור שלה.
  • יצירת סביבה תומכת.
  • הקנייה של דרכי התמודדות אפקטיביות, כמו הרפיה, מיינדפולנס, דמיון מודרך, איתן אפשר לעשות שימוש בזמן התקף על מנת להקל בצורה מידית על כל תסמין פיזיולוגי.
  • דיון ושיתוף על תחושות הפחד המלוות.
  • הכוונה לטיפול קבוצתי בשיטת CBT.

טיפול תרופתי בהתקפי פאניקה

נציין שהיעילות של טיפול תרופתי בחרדות תהיה מוגבלת ותתאים רק לזמן בו תילקח התרופה. בטווח הקצר התרופה עשויה לסייע, אולם ההתקפים יחזרו בתום השימוש ואך אחד לא מעוניין לקחת תרופות לעד. מחקרים מוכיחים שהיעילות בשימוש תרופות שפותחו עבור טיפולים אחרים הינן יעילות גם להפחתת התסמינים החריפים של התקפי פאניקה, לדוגמא, קלוריל, תרופה שמורידה לחץ דם, שנמצאה יעילה לטיפול בהתקפי חרדה כשהיא ניתנת למטופל על ידי שאיפה.

מצאו מטפל /טיפול שמתאים לכם

אם החרדה מצליחה לשבש את חייכם ופוגעת קשות באיכות החיים שלכם – חשוב לפנות לעזרה. טיפול בחרדות יאפשר לכם ללמוד מה מקור החרדה ולסייע לעצמכם בצורה יעילה ביותר על מנת שלא תשוב בעתיד. פסיכותרפיה היא הטיפול השכיח ביותר לכל מי שמתמודד עם התקפי חרדה, שכן היא מצליחה לסייע למטופל לחשוף את המחשבות הטורדניות שנלוות לחרדה ולתת להן פתרון. להלן כמה מסוגי הטיפול השכיחים בהתקפי פניקה –

א. טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) – טיפול שממוקד באיתור דפוסי המחשבה וההתנהגות שהם המניעים להתקף חרדה. הטיפול מכיל מגוון טכניקות יעילות שיוצרות שינוי.

ב. טיפול דיאלקטי-התנהגותי – סוג של טיפול CBT שמתבסס על ויסות רגשי. הטיפול מסייע למטופל להכיר וליישם כישורים חדשים, כולל מיינדפולנס ותחושת חוסן בזמן במצוקה, ניהול החרדה והפאניקה וכולי.

ג. טיפול בחשיפה – טכניקה בשיטת CBT, שפועלת על חשיפת המטופל בסביבה שהיא בטוחה ומבוקרת לגירויים הגופניים שהוא מרגיש במהלך התקף פאניקה. הרציונל שעומד בבסיס של הטיפול בחשיפה הינו שעל ידי חזרה הדרגתית של כל מה שגורם להתקף החרדה, ייעלמו אותם גירויים שמאיימים.

ד. טיפול תרופתי – טיפול תרופתי בחרדה יעזור לשלוט או להפחית את התסמינים של החרדה והפרעת פאניקה. אפשרות שתהיה אפקטיבית כל עוד היא משולבת עם טיפול קוגניטיבי התנהגותי.

סובלים מחרדה? מרגישים שזקוקים לעזרה בכדי להחזיר את איכות החיים? אורי פוקס ישמח לסייע לכם! אורי פוקס הוא עובד סוציאלי תואר שני מתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי C.B.T. מטפל רגשי במבוגרים ובילדים, בטיפולים פרטניים וקבוצתיים. תלמדו כיצד לשלוט בחרדות שלכם ולא לתת להם לנהל אתכם. רק כך תצליחו להחזיר לחייכם את השקט והשלווה.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים