השמנה בגיל המעבר

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

גברים ובעיקר נשים, אשר מתקרבות לגיל המעבר, מספרות כי המשקל מטפס בגיל הזה, גם אם בפועל הן לא תמיד אוכלות יותר מבעבר. הסיבה לכך נעוצה בירידה ביעילות של הגוף שלנו להמיר את הקלוריות לאנרגיה, כך שעל מנת לשמור על המשקל בגיל 50 ואילך, יש לצמצם בממוצע כ-200-300 קלוריות מהתזונה היומית שלנו או להגביר את ניצולן על ידי הגוף באמצעות פעילות גופנית. חשוב לדעת כי גם אם הקילוגרמים לא נוספים, לא מעט נשים מזהות שינויים שמתרחשים בצורה של הגוף, בעיקר תוספת של היקף סביב המותניים, השמנה הקרויה השמנה בטנית.

מה גורם להשמנה בגיל המעבר?

השינויים ההורמונליים בגיל המעבר גורמים למיקוד של העלייה במשקל בגיל המעבר ובפרט סביב המותניים ופחות באזור האגן והירכיים. ההורמונים הם לא היחידים שגורמים לעליה במשקל והתופעה המדוברת נגרמת בעיקר משילוב של תהליך הזדקנות יחד עם גורמים סביבתיים וגנטיקה. כמו כן, מסת שריר, במבוגרים שלא עוסקים בפעילות גופנית הולכת ופוחתת עם הגיל ולעומתה מסת השומן הולכת ועולה. השרירים זקוקים ליותר אנרגיה בהשוואה לשומן הגוף ועל כן, מי שכמות השרירים בגוף שלנו גדולה יותר, יוציא יותר אנרגיה במנוחה.

גורם נוסף הוא מיעוט בשעות שינה בעיקר אצל נשים המתקרבות לגיל המעבר אך נמצאות בשיא הקריירה ונתונות ללחץ נפשי המדיר שינה מעיניהן. מצב של חוסר בשעות שינה מגביר את רמות הסטרס בו נתון הגוף וגורם להפרשה של הורמון הקשור למתח הקורטיזול. הורמון זה מאותת לגוף שמשהו לא כשורה ומקשה על הירידה במשקל.

עוד גורם הוא תזונה לא איכותית, כאשר הכוונה היא צריכה של מזונות מעובדים, עתירי שומן וסוכר פשוט. מעבר לתוספת הלא מבורכת של קלוריות ריקות שאינן מלוות בויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים אחרים. מזונות שעברו תהליכי עיבוד גורמים לתהליכים דלקתיים בגוף, כאשר כתוצאה מהתהליכים הללו מצטבר שומן דווקא באזור המותניים.

כיצד יש להתמודד עם השמנה בגיל המעבר?

כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם השמנה בגיל המעבר ולשמור על הבריאות, חשוב מאוד להוסיף פעילות גופנית שתשמור על מסת שרירים ותסייע בהגברת ניצול קלוריות. פעילות אירובית כגון: ריצה, הליכה או רכיבה על אופניים הן פעולות מצוינות לשמירה על שריר הלב, אך אין לוותר במקביל על אימונים לחיזוק השרירים. מדובר על טיפול להשמנה יעיל מאוד.

חשוב מאוד להקפיד על שינה איכותית ולהפיג מתחים. תוספת של שעת שינה אחת בלילה יכולה להגביר הפרשת הורמונים שידכאו את התיאבון. כדי לישון טוב יותר מומלץ להפחית חשיפה למסכים בשעה שלפני השינה ולעסוק בפעילות מרגיעה במקום כגון: יוגה ומתיחות בשעות הערב.

חשוב לבחור במזונות בריאים, כמה שיותר טבעיים וכמה שפחות מעובדים. אכילה של פירות, ירקות, דגים טריים, דגנים ועוד הם בחירה מצוינת.

כדי לשמור על משקל יציב בגיל המעבר, יש לצמצם בממוצע כ-200-300 קלוריות מהתזונה היומית בהשוואה למה שהיינו רגילים בשנות ה-30 או ה-40 ולכן חשוב מאוד לאכול מסודר ולהימנע מנשנושים.

אם מדובר על השמנה קיצונית בגיל המעבר, חשוב לפנות לקבלת טיפול בהשמנה, על ידי תזונאי מקצועי ומנוסה בתחום זה, אשר יסייע לכם לרדת במשקל ולשמור על הבריאות שלכם בגיל המעבר.

**הנאמר לעיל מהווה תוכן כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים