אחות פרטית לבית

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

אחות פרטית בבית המטופלאחות פרטית לבית היא האפשרות לכם להעניק ליקירכם את השירות הרפואי הטוב ביותר והזמין ביותר. מדובר על אחות מוסמכת ומקצועית שתהיה זמינה בשעות מסוימות או לאורך כל שעות היממה למטופל או לחולה. היתרון בכך הוא השקט הנפשי שהשירות מעניק למשפחת החולה, וכמו כן החולה אינו ירגיש מוזנח או בודד מצד המשפחה. מלבד לטיפול רפואי אנו רואים גם דבר חשוב בכך שלא משאירים את החולה לבד, לא צריך לדבר, לא צריך לצחוק, אבל עצם זה שיש מישהו בבית שנמצא שם וזמין לכל שיחה שולית עבור החולה זה רלוונטי ועוזר מבחינה נפשית.

 

אחות פרטית לבית – מה כלול בתפקיד?

אחות פרטית לבית הינו תפקיד לא פשוט כלל, אך חשוב באותה מידה. מתוקף סמכותה של אחות פרטית לבית לדאוג לכל הצרכים הבריאותיים של החולה, על פעילות פיזית בהתאם למצבו, נטילת תרופות, ייעוץ במקרה של החמרה או הקלה של המצב וכמו כן להיות זמינה בכל רגע בו יידרש החולה סיוע. התפקיד יכול להתבצע על ידי הזמנה חד פעמית דרך מוקד והאחות הקרובה ביותר תגיע בזמן המהיר ביותר, או אחות צמודה לאורך כל שעות היממה. ניתן גם לבחור שעות ספציפיות בשבוע בו תגיע האחות לבדוק את התקדמות החולה ולהעניק שירותי רפואה נדרשים.

מלבד למה שנדרשת האחות הפרטית לעשות, תמיד הקרבה שנוצרת רוקמת חברות בין החולה ובין המטפל, קשר שתורם להתקדמות מצבו של החולה ולמצב רוח מרומם. תוכלו תמיד בעצמכם את האחות שתעניק שירות על בסיס היכרות קצרה, המלצות וחיבור ראשוני.

אחות פרטית לבית – מתי מומלץ להשתמש בשירות זה?

שירות אחות פרטית לבית מומלץ לשימוש תחת מצבים שונים ללא שום קשר לגיל המטופל, אלא למצבו הבריאותי. לפניכם שלושה מצבים שונים פופולריים להזמנת שירות אחות פרטית לבית:

  • התאוששות לאחר ניתוח – החזרה לשגרה לאחר הניתוח יכולה להיות קלילה עבור מטופלים שונים, אך עבור חלק אחר מדובר על תהליך ארוך ומייגע. לאחר הניתוח קיימת הגבלה בתנועת המטופל ולעיתים יש צורך בהשגחה צמודה בכדי למנוע תקלות עתידיות שקורות מחוסר ידע ושיקול דעת. אחות פרטית מסייעת בתקופה שלאחר הניתוח עד להחלמה שלמה, עד למצב בו המטופל כבר יכול להתנהל באופן עצמאי. תמיכה בחולה על ידי אחות פרטית לבית אינה רק עניין רפואי אלא גם תורמת למניעת תחושת בדידות שיכולה להיות מלווה בתקופה שלאחר הניתוח.
  • שמירה מוקפדת – כאשר ישנם חולים במצב מורכב הם זקוקים להשגחה צמודה לאורך כל שעות היממה. מתוקף תפקידה של אחות פרטית ללוות את החולה בכל שלבי ההחלמה, לקיחת תרופות, טיפולים, פיזיותרפיה ומניעת התאבנות של השרירים במצבים מורכבים יותר – נפוץ בדרך בגלל בגיל השלישי. כמו כן, כאשר יש אחות מוסמכת בקרבתכם היא יכולה לראות פגמים בהתקדמות החולה ולפעול בהתאם למצב הנתון.
  • משפחה – לא תמיד בני המשפחה יכולים להיות סביב המטופל לאורך כל שעות היממה, לכן ניתן להיעזר בשירותי אחות פרטית בשעות בהם החולה נמצא לבד. לעיתים משפחות פונות אלינו גם בזמנים בהם המטופל יכול להישאר לבד, אך בשל השקט הנפשי הם בוחרים בסיוע אחות המלווה את המטופל גם בכדי שלא ירגיש בודד וגם בשביל למנוע אפשרות בה לא יהיה מענה למטופל בעת צרה.

 

אחות פרטית לבית לעומת מטפלת סיעודית

רבים נוטים להתבלבל בין שני המונחים, לכן החלטנו לרכז את הגדרות התפקיד הבסיסיות של כל אחת מהאפשרויות, בדרך זו תוכלו לדעת מה יטיב למטופל הפוטנציאלי, אחות פרטית לבית או מטפלת סיעודית.

 

אחות פרטית – תפקידה של אחות הוא לדאוג ולעקוב אחרי מצבו של החולה או המטופל, לאחות יש ידע נרחב בכל הנוגע לטיפול רפואי, אך גם היא מתייעצת עם סגל רפואי בכדי לקבל דעה נוספת. כמו כן, גם כאשר אתם נמצאים בבית החולים תוכלו לקבל השגחה רפואית פרטית, כולנו יודעים את העומס שיש בבתי החולים ואחות פרטית יכולה למנוע מצב בו החולה מחכה לטיפול או מרגיש חוסר נעימות לקרוא לאחות פעם אחר פעם. אחות פרטית יוצרת קשר עמוק עם המטופל, יש לכם את האפשרות גם לבחור מישהי ספציפית על בסיס חיבור והתרשמות מניסיון העבר. ולבסוף, כאשר מדובר על הגיל השלישי, או אדם לאחר ניתוח יש צורך לחזק את השרירים ולמלא את צרכיו הפיזיים של המטופל, זאת על ידי רחצה, קימה מהמיטה, הליכה, פיזיותרפיה, תרגילים שונים, תזונה נכונה ועוד.

 

מטפלת סיעודית – מהות התפקיד של מטפלת סיעודית הוא בראש ובראשונה לטפל ולסייע לתפקוד היומי של המטופל. העבודה של המטפלת הסיעודית כולל את עבודות משק הבית, המטפלת נמצאת בשביל לסייע בבישול, רחצה, כביסה וכל פעילות יומיומית שלא יכול המטופל לבצע לבדו. כמו כן, בכל הנוגע לקניות לבית והתניידות של המטופל ממקום למקום, יש גם כאן צורך בסיוע המטפלת. בניגוד לאחות פרטית, בכל הנוגע לעניינים רפואיים המטפלת לא תוכל לסייע לכם מלבד נטילת תרופות או ליווי לקופת החולים לבדיקות שונות. יש להדגיש, ביטוח לאומי מגדיר את מסגרת התפקיד של המטפל בביצוע עבודות ניקיון קלות בבית בלבד. זהו סעיף שיוצר בלבול אצל רבים מהמטפלים והמטופלים, לכן יש כבר בתחילת העבודה לציין את כל העזרה אותה תצטרכו ולפיכך ייקבע המחיר בסופו של דבר.

אחות פרטית לבית – תנאי זכאות מצד קופות החולים

אחות פרטית לבית למטופל לאחר ניתוחקופות החולים ממנות חלק מטיפול הסיעוד או אחות פרטית כנגד דוח ניתוח, קבלה וחשבונית מס מקורית, פרטי האחות צריכים להיות מודפסים על החשבונית ובפירוט החשבונית יש לכתוב "שירות השגחת אחות לאחר ניתוח". כמו כן, מימון מצד קופות החולים לא ניתן עבור טיפולים קוסמטיים, טיפולים כירורגיים בשיניים ובחניכיים, שוטר שנפגע במסגרת תפקידו, נפגע פעולות איבה מוכר על ידי ביטוח לאומי, נפגע תאונת דרכים, שמירת הריון וסיבוכי הריון או לידה.

זה אומר שאתם עדיין יכולים להיות זכאים לאחות פרטית לבית, אך תחת מימון עצמאי מצידכם. ישנן חברות פרטיות אשר מציעות שירותים של אחות פרטית לבית, והמחיר משתנה בהתאם למספר פרמטרים. בכל אופן, במקרה בו אתם זכאים למימון מצד קופות החולים או ביטוח לאומי תוכלו לדרוש החזרים ולאו דווקא לבחור באחות פרטית מצד גופים אלו.

במקרה בו אתם זכאים למימון על פי הקריטריונים שציינו לעיל, יש להעביר את הבקשה למרכז הרפואי בליווי מכתב מרופא המאשר זאת. ברגע שקיבלתם זכאות יינתן החזר בהתאם להוצאה בפועל ועד תקרה של כ- 540 ש"ח ללילה, סך ההחזרים לא עולה על 8,000 ש"ח בממוצע אצל כל קופות החולים.

אחות פרטית לבית – כמה זה עולה?

לא ניתן לבצע ממוצע מסוים של מחיר עבור שירות זה מכיוון שכל מקרה הוא אינדיבידואלי ומטופל בהתאם מצד החברות הפרטיות. יש כמובן לוודא שאכן החברה ממנה אתם דורשים שירות הינה חברה מוכרת ומקצועית, תוכלו למצוא את כל הפרטים באינטרנט. מלבד לכך, כאשר מדובר על סיוע מצד קופות החולים ההשתתפות העצמאית שלכם לעיתים לא קיימת או מינורית, זאת בהתאם למימון שהקציבו לכם בהשוואה למה שאתם צריכים. המחיר נקבע על פי שעות עבודה, מורכבות הטיפול, האם נדרשת שינה אם המטופל ועוד.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים