מטפלת סיעודית ישראלית

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

מטפלת סיעודית ישראליתכל אדם זכאי לחיות את חייו בכבוד ולשמור על איכות חייו, לכן כאשר אחת מהפעולות השגרתיות היומיומיות נפגעות כמו שכיבה וקימה מהמיטה, אכילה ושתייה באופן עצמאי, ניידות ממקום למקום, לבישה ופשיטת בגדים, שימוש בשירותים ובמקלחת באופן עצמאי וכן שליטה על הסוגרים – זהו המקום להיעזר בשירותיה של מטפלת סיעודית ישראלית.

מה ההבדל בין מטפלת סיעודית ישראלית למטפלת זרה?

אנשי המקצוע הייעודיים להענקת שירותי סיעוד תומכים הינם מטפלים סיעודיים. קיימת הבחנה בין שני סוגים שונים של מטפלות סיעודיות – מטפלות ישראליות ומטפלות זרות. ההבדל העיקרי בין מטפלות אלו הוא ברור כמובן, האחת היא ישראלית והשנייה היא זרה המגיעה ממדינה מסוימת בעולם. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון כי קיימים הבדלים גם בהליכי שכירת השירותים של מטפלות ישראליות וזרות.

כיוון שמטפלת זרה מגיעה ממדינה אחרת לצורך הענקת טיפול סיעודי למטופל, מדובר על הליכים בירוקרטיים רבים ומורכבים יותר לעומת העסקה של מטפלת ישראלית. לכן כאשר קיים צורך מיידי בקבלת תמיכה סיעודית למטופל, כדאי לפנות אל מטפלת סיעודית ישראלית. 

מה היתרונות של מטפלת סיעודית ישראלית?

נוסף על הזמינות הגבוהה יותר של מטפלת ישראלית פנויה להעסקה, קיימים יתרונות נוספים אחרים לשכירת שירותיה של מטפלת כזו. מטפלת ישראלית היא אשת מקצוע המתגוררת בארץ, ולכן היא מודעת באופן נרחב לשפה, התנהגות וכן המנטליות הישראלית אליה רגיל מטופל ישראלי. משום כך ההתאמה תהיה טובה יותר הן עבור המטופל והן עבור המטפלת, כך שהיא תוכל למלא אחר צרכיו הסיעודיים של המטופל בצורה מלאה וטובה ביותר, ללא מחסום של שפה או חוסר הבנה וכך תסכול ואף פגיעה באיכות החיים אליה המטופל הסיעודי התרגל.

כיצד להבטיח שגרת חיים איכותית בין המטופל למטפלת?

כניסתה של מטופלת ישראלית לביתו ולחייו של מטופל סיעודי היא קשה ומורכבת עבורו, כיוון שנוסף למצב הסיעודי בו הוא מצוי וזקוק לעזרה תמיכה שוטפת, עליו להתרגל לשגרת חיים אחרת הכוללת מגורים משותפים עם אדם שאיננו מכיר. כדי להצליח "לשדך" בצורה מוצלחת בין המטופל למטפלת, כדאי שבני המשפחה יאמצו מספר דברים כבר מהיום הראשון:

  • ערכו שיחת היכרות יחד עם המטופל – לרוב בגלל מצבו הסיעודי של המטופל, משפחתו הקרובה היא זו האחראית על מציאת והבאת מטפלת סיעודית שתתמוך אותו. יחד עם זאת יש לזכור כי הוא זה שעתיד לחיות במחיצתה במשך היום, לכן חשוב לערוך שיחת היכרות אישית ומקצועית ראשית ביחד עם המטופל הסיעודי עבורו המטפלת מגיעה. במעמד השיחה הזו ניתן לבחון את האופי של המטפלת, והיא תוכל להכיר את צרכיו של המטופל.
  • הקצאת חדר פרטי למטפלת – כיוון שהמטפלת תעניק למטופל תמיכה וליווי סיעודי צמוד, עליה לעבור להתגורר בביתו כדי שתהיה זמינה עבורו בכל עת. כדי להבטיח את שביעות רצונה ואיכות עבודתה, חשוב להעניק לה פרטיות מלאה ולהקצות לה חדר פרטי שישמש אותה במהלך מגוריה, יחד עם פריטי ריהוט וחפצים אישיים שיהיו שייכים לה.
  • תיאום ציפיות – לפני שכירת שירותיה של המטפלת הסיעודית הישראלית, חשוב מאוד לערוך איתה תיאום ציפיות כדי למנוע חוסר נעימות. במידה והחולה הסיעודי זקוק לסיוע בעבודות משק בית, ציינו זאת בפניה מראש כדי שתבין מהי העזרה הנדרשת ממנה.
  • מינוי נציג אחד מהמשפחה – בכדי להעניק למטפלת תחושה נעימה, כדאי למנות נציג אחד בלבד מהמשפחה שיעמוד איתה בקשר רציף לכל צורך, כך גם שתהיה אחידות בניהול עבודתה ותחומי אחריותה.

מטפלת סיעודית ישראלית יכולה להפוך להיות כמו בת משפחה עבור המטופל, לכן חשוב להתאים לו את העזרה הסיעודית הטובה והמתאימה ביותר לצרכיו ורצונותיו.

 

רבים הם האנשים שמגיעים למצב שבו הם זקוקים למטפל או מטפלת סיעודית בשל מצב הפיזי, הנפשי, הקוגנטיבי או שילוב של כמה מהם. בגדול, ברוב המקרים יהיו אלו הילדים שיתחילו להתעסק עם כל הנושא הזה של בחירת מטפלת סיעודית. יש מקרים בהם המדינה משתתפת בתשלום כי לאותו קשיש מגיע דמי ביטוח לאומי ויש כאלה שמשלמים למטפלת סיעודית באופן פרטי

כך או כך, אחד הדברים הכי חשובים בבחירת מטפלת סיעודית היא ההתאמה של האישיות של המטפל לאותו אדם שיקבל את הטיפול. אנחנו קוראים לזה בשפה הפשוטה גם כימיה. למעשה, זו הנקודה הכי חשובה והכי משמעותית. בסופו של דבר מגיעה מטפלת סיעודית הביתה, יווצרו איזה שהם קשרים והיא יכולה להיות הכי מקצועית והכי טובה אבל אם אין כימיה זה לרוב לא יחזיק מעמד

איך עובד התהליך של הגעת מטפלת סיעודית הביתה?

עוד לפני שאנחנו בוחרים מטפלת כזו או אחרת, קודם כל תגיע אליכם הביתה עובדת סוציאלית לביקור בית. זה כמובן אחרי שהבנתם שכבר מגיע לכם מבחינה חוקית מטפלת כזו. העובדת הסוציאלית תפקידה להכיר את האדם שעומד מולה וסביב אותו ביקור לנסות להבין מה יכול להתאים

איך בוחרים מטפלת סיעודית

לצורך הדוגמא, נניח שמדובר בקשישה שמאוד אוהבת לדבר ולספר כל מיני דברים על עצמה ועל החיים שלה אז רצוי שהמטפלת הסיעודית גם תהיה כזו שמכילה, מדברת ולא אישה מופנמת שלא מוציאה מילה מהפה. בהקשר הזה אחד הדברים הכי חשובים זה נושא של שפה. לצורך הדוגמא אם אמכם זקוקה למטפלת סיעודית ואמכם מדברת רק עברית ורוסית אך לא מבינה מילה באנגלית, אם יבחרו עבורה מטפלת שמדברת אנגלית בלבד הרי לא עשינו בכך שום דבר

יש כמובן מקרים שגם במצבים שלא הייתה שפה ראשונית לתקשר איתה ושאר הקריטריונים היו ממש טובים, אותם אנשים הצליחו לגשר על הפער ולקיים יחסים טובים של מטפל עם מטופל ולכן הכימיה זה משהו מאוד חשוב

דברים נוספים שצריך לשים לב אליהם בבחירת מטפלת סיעודית קשורים הרבה פעמים לדברים אישיים כמו נושא של ריחות למשל. יש למשל אנשים שאוהבים בעלי חיים, יש כאלה שאפילו יש להם כלב או חתול ואז כדאי מאוד שגם המטפלת תוכלו להתחבר לזה

עוד נושא שכדאי לשים לב אליו זה אנשים שמעשנים. אם למשל האדם שזקוק למטפלת סיעודית מעשן אבל המטפלת לא יכולה לסבול ריח של סיגריות, הנה לכם פה בעיה של ממש. זה נראה כמו דברים קטנים אבל בסופו של דבר הדברים האלה הם אלה שהופכים את הבחירה למוצלחת או לא מוצלחת

תיאום ציפיות

עוד משהו שחשוב להתייחס אליו הוא נושא של תיאום ציפיות. אחרי שמצאנו מטפלת מתאימה שתואמת את כל הצרכים ומתאימה למטופל באופן מושלם או כמעט מושלם, יש את כל הנושא של מה שמתרחש בתוך הבית. מה המטופל רוצה שהמטפלת תעשה עבורו ומה לא ולכן חשוב שהכל יוגדר לפני שהיא מגיעה. יש את הפעולות השגרתיות כמו למשל שהמטפלת עוזרת למטופל להתקלח, היא עושה את כל מה שקשור למטלות הבית בין אם זה כביסות, החלפת מצעים, בישולים, קניות וכדומהיש גם את הדברים מעבר שזה בכלל קשור הרבה פעמים למשפחה ולכן עלינו להבין מה אנחנו בדיוק רוצים מהמטפלת ומה כדאי להשאיר לבני המשפחה. זה יכול להיות משהו קטן כמו למשל ילד שמביא ספר מהספריה לסבתא כל שבוע או כל שבועיים. אז למה שהוא יפסיק עם זה רק בגלל שיש עכשיו מטפלת? זה הרי הקשר שלו עם הסבתא או הסבא

לסיכום, בחירת מטפלת סיעודית איננה עניין של מה בכך, מדובר בעולם ומלואו הדורש התייחסויות להמון היבטים ולכן שווה לפנות לבעל מקצוע או חברה מקצועית שתדע לסייע לנו בתהליך ההתאמה הזה.  

מטפלים סיעודיים ישראליםכתוצאה מהמחלה ממנה אביכם סובל בשנים האחרונות, ידעתם כי זה רק עניין של זמן עד שהוא יהפוך להיות סיעודי וכתוצאה מכך יזדקק לכל העזרה שתוכלו לתת לו מבחינת רחצה, הלבשה, ניידות, בישול, כיבוס וכן כל פעולה אחרת שקשורה להתנהלות יומיומית שגרתית בחייו. כעת כשמצבו התפקודי התדרדר והוא זקוק לסיוע וליווי צמוד, מוטלת עליכם האחריות לסעוד אותו כדי שיוכל להמשיך לחיות בכבוד גם בתקופה מורכבת כזו.

למרות הרצון העז שלכם לעמוד לצידו בכל רגע נתון, עליכם גם לחשוב על צרכי המשפחה הגרעינית שלכם ושגרת יומכם, שבאופן טבעי גם הם ישתנו לחלוטין ולכן עשויים להשליך על איכות חייכם. בכדי שגם אתם וגם אביכם תוכלו להמשיך ולהתנהל באופן יומיומי בצורה רגילה ככל הניתן, קיים פתרון יעיל של שכירת שירותיהם של מטפלים סיעודיים ישראלים.

מהו מטפל סיעודי?

מטפל סיעודי הינו מטפל המעניק שירותי רווחה וטיפול עבור אנשים הזקוקים לסיוע סיעודי, שהינו מונח המתייחס אל מכלול פעולות יומיומיות אותן כל אדם מבצע בשגרת יומו באופן עצמאי כמו לבישת בגדים, שכיבה וקימה מהמיטה, אכילה, ניידות ממקום למקום, רחצה ושימוש בשירותים וכו'. אנשים הסובלים מבעיה רפואית כזו או אחרת המגדירה אותם כחולים סיעודיים, זקוקים לסיוע אישי צמוד לצורך ביצוע פעולות שגרתיות יומיומיות על מנת שיוכלו להמשיך ולהתנהל בצורה שגרתית במהלך חייהם.

מה היתרונות של מטפלים סיעודיים ישראלים?

במקרה ועולה הצורך של קבלת שירותי רווחה ממטפל סיעודי, קיימת כיום אפשרות לפנות לקבלת שירותים אלו ממגוון מטפלים – בין אם מדובר על מטפלים עצמאיים פרטיים, מטפלים פרטיים העובדים כשכירים בחברת סיעוד וכן גם מטפלים זרים המגיעים ממדינות שונות בעולם. מטפלים סיעודיים ישראלים אלו מטפלים המחזיקים באזרחות ישראלית, ולכן מדובר על מטפלים בעלי יתרונות ברורים לעומת מטפלים זרים.

כיוון שמדובר על מטפל ישראלי, שפת הדיבור שלו היא עברית ולכן ניהול התקשורת מולו היא הרבה יותר נוחה הן עבור מטופלים והם עבור בני המשפחה שגם הם אזרחים ישראלים דוברי עברית. נוסף לכך, מטפלים סיעודיים ישראלים מתגוררים בארץ, כך שהפנייה אליהם ושכירת שירותיהם תהיה קלה ופשוטה יותר לעומת פנייה והבאת מטפל זרה מארץ אחרת – פרוצדורה סבוכה הכרוכה בשלל הליכים בירוקרטיים שונים.

מתי כדאי לפנות אל מטפלים סיעודיים ישראלים?

במידה ואביכם נולד בארץ ושפת האם שלו היא עברית, אין ספק כי שירותיו של מטפל סיעודי ישראלי יהיו הרבה יותר אפקטיביים ונוחים עבורו ,במקום שיצטרך ללמוד אנגלית או שפה אחרת כדי להצליח לתקשר עם המטפל. גם במקרים בהם עולה הצורך בעזרתו של מטפל סיעודי באופן מהיר כדאי לפנות אל מטפלים סיעודיים ישראליים, שהינם זמינים יותר לתחילת עבודה מאשר להמתין עד להגעתו של מטפל זר ממדינה אחרת.

כיצד למצוא מטפל סיעודי מומלץ?

כאמור, ישנם סוגים שונים של מטפלים סיעודיים המעניקים שירותי רווחה מקצועיים ואיכותיים לחולים סיעודיים. כדי למצוא מטפל סיעודי מומלץ חשוב לקבל מידע מקיף אודות כל מטפל שמוצאים, כמו ניסיון קודם שהוא מחזיק, מספר המטופלים בהם טיפל בעבר, הכשרות מקצועיות שיש לו בתחום וכמובן לבצע ראיון אישי כדי לעמוד על אופיו ורמת השירות האישי שהוא יכול להעניק במסגרת תפקידו.

מטפל סיעודי לפי שעה או במשרה מלאה?

קיימת אפשרות לשכור את שירותיו של מטפל סיעודי ישראלי לפי שעה או לליווי צמוד 24/7. רצוי לבחור את תדירות שירותיו של המטפל הנבחר על פי הצורך האישי של המטופל הסיעודי, זאת כדי להתאים לו את הטיפול האיכותי והטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים