מטפלת סיעודית פנויה

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

מטפלת סיעודית פנויההתפקוד הגופני נפגע ככל שהגיל של האדם עולה, ולכן אם אחד מבני משפחתיכם כבר עבר את הגיל השלישי לחייו ואינו מסוגל לבצע פעולות יומיומיות שגרתיות – זהו מצב טבעי של הגוף, וכדי שיקירכם יוכל להמשיך להתנהל בשגרת יומו בצורה מכובדת ונוחה זה הזמן להיעזר במטפלת סיעודית פרטית שתעמוד לצידו. 

מעוניינים לדעת מהי מטפלת סיעודית, כיצד היא תוכל לעזור לבן משפחתיכם ואיך כדאי לבחור מטפלת סיעודית מומלצת? – במאמר הנוכחי ננסה לענות על השאלות הכי נפוצות בנושא זה.

מה עדיף – מטפלת סיעודית או בית אבות?

משפחות רבות נתקלות בלבטים רבים כאשר בן משפחתם זקוק לעזרה סיעודית, משום שההתלבטות נובעת לרוב מההחלטה בנוגע לעזרה הסיעודית הנחוצה לו – האם הוא יכול להמשיך לחיות בביתו עם עזרה צמודה, או שכדאי כי יעבור להתגורר בבית אבות שהוא מוסד מוסדר שיעניק לו עזרה סיעודית רצופה.

לעיתים המחשבה על בית אבות נובעת גם מהאפשרות של הרחבת חיי החברה של בן המשפחה הסיעודי, אך ברוב הפעמים רצונו של הקשיש הוא להישאר בביתו ולהמשיך לחיות את חייו בצורה נוחה וחופשית כפי שהיה רגיל תמיד. משום כך ההחלטה על מטפלת סיעודית היא הטובה ביותר עבורו, זאת בכדי שיוכל להמשיך לשמור על איכות חיים גבוהה בביתו הפרטי.

מהו תפקידה של מטפלת סיעודית?

לאחר ההבנה כי מטפלת סיעודית היא זו שתוכל לעזור לבן המשפחה הסיעודי, יש למצוא מטפלת סיעודית פנויה ואיכותית שתעמוד לצידו בכל שעה. יש לקחת בחשבון כי תפקידה של מטפלת סיעודית היא להעניק שירותי סיעוד מותאמים על פי צרכיו של האדם הסיעודי, ביניהם גם סיוע בפעולות תפקודיות הכוללות שכיבה וקימה מהמיטה, הליכה והתניידות בתוך ומחוץ לבית, סיוע באכילה ושתייה, עזרה והשגחה בזמן שימוש במקלחת ובשירותים, וכן גם החלפת חיתול לאלו שאינם שולטים בסוגרי הגוף.

יש לזכור כי מטפלת סיעודית איננה עובדת ניקיון, ולכן לרוב הגדרות התפקיד שלה לא יכללו עבודות משק בית. במקרים בהם החולה הסיעודי בעל ליקוי תפקודי גבוה, יש למצוא מטפלת סיעודית פנויה שמוסכם איתה מראש כי מסגרת השירות הסיעודי שלה כולל סיוע בבישול, כביסה, ניקיונות ועוד. 

מטפלת סיעודית ישראלית או זרה?

כיום ניתן למצוא שירותים של מטפלות סיעודיות שהן ישראליות המתגוררות בארץ, או מטפלות סיעודיות זרות שמתגוררות במדינות שונות בעולם. מטפלת ישראלית ומטפלת זרה זהות ברמת ההסמכה שלהן, כיוון שכל אחת מהן עברה הכשרה מתאימה בארץ או בחו"ל והן מוסמכות לטפל בחולים סיעודיים.

משום כך הבחירה בסוג המטפלת המתאימה צריכה להתבסס על פי צרכיו והעדפותיו של בן משפחתכם. מטפלת סיעודית היא כזו המכירה את המנטליות הישראלית וכן דוברת עברית, ולכן היא תוכל להתאים עבור חולים סיעודיים ישראליים הזקוקים לסיוע יומיומי. לעומת זאת תושבים ישראלים שאינם דוברי עברית שוטפת, כמו עולים חדשים/ישנים, יעדיפו לקבל סיוע סיעודי צמוד ממטפלת סיעודית זרה ממדינה אחרת שדוברת את שפתם.

כיצד למצוא מטפלת סיעודית פנויה?

כאשר עולה הצורך בקבלת סיוע סיעודי של מטפלת מוסמכת לכך, יש לחפש אחר מטפלת סיעודית פנויה שתתאים לצרכיו של החולה הסיעודי. ניתן להיעזר בחברות סיעוד ישראליות פרטיות המעסיקות מטפלות מקצועיות, ובייעוץ וליווי שלהם להתאים את המטפלת הטובה ביותר על פי העדפותיו וצרכיו האישיים של כל מטופל סיעודי.

טיפים להתאמת מטפלת סיעודית לקשיש

חשוב לזכור כי המטפלת הסיעודית היא זו שתעניק איכות חיים לבן המשפחה הסיעודי, ולכן העדיפו לבחור אחת כזו שתתאים מבחינה אישית ומקצועית לרצונות שלו. כדאי לערוך איתה פגישת היכרות שיכלול ראיון אישי, וכך בהתאם לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר.

מטפלת סיעודית לפי שעותאם אחד מההורים שלכם אובחן כחולה סיעודי הסובל מבעיות בריאותיות הפוגעות ביכולותיו לתפקד בצורה עצמאית בשגרת יומו, הרי שמדובר על מצב מורכב הן עבור ההורה והן עבורכם הילדים הדואגים. כיוון שמעבר לבית אבות אינו בא בחשבון מבחינתו ומבחינתכם, עליכם להעניק לו סיוע צמוד על מנת שהוא יוכל להמשיך ולהתנהל בחיי היומיום שלו בצורה שגרתית וטובה. מצב שכזה עשוי לדרוש מכם שינוי מהותי באורח החיים כדי שתהיו זמינים לעמוד לצידו בכל עת, או שפשוט שתוכלו לשכור את שירותיה של מטפלת סיעודית לפי שעות ולקבל שקט נפשי. 

מהי מטפלת סיעודית?

מטפלת סיעודית הינה אישה המנוסה בעולמות הטיפול באנשים הסובלים מבעיות תפקודיות בחיי היומיום, ותפקידה הוא לעמוד לצידם של המטופלים בכדי למלא אחר הצרכים הבסיסיים ביותר להם הם זקוקים כמו קימה ושכיבה במיטה, החלפת בגדים, שימוש בשירותים, התניידות ממקום למקום וכן גם פעולות משק בית בסיסיות כמו בישול וניקיון.

בשונה ממטפלת רגילה המטפלת באנשים, מטפלת סיעודית עברה את ההכשרות המתאימות כדי להעניק סיוע סיעודי למטופלים המוגדרים כמו חולים סיעודיים, ולכן מטפלת כזו תדע כיצד לסייע בקשיים התפקודיים של החולים הכוללים הזזת גפיים, קימה ממצב ישיבה וכל סיוע אחר שימנע מהמטופל ליפול או להיחבל במהלך תפקודו היומי.

האם יש הבדלים בין מטפלת ישראלית למטפלת זרה?

כשעולה הצורך בשכירת שירותיה של מטפלת סיעודית לפי שעות, עולה גם השאלה איזו מטפלת כדאי לשכור – מטפלת ישראלית או מטפלת זרה? יש להבין כי למעשה אין לרוב הבדלים בין רמת המקצועיות של מטפלות ישראליות למטפלות זרות, לכן ההבדל היחידי הקיים נוגע לתהליכים הבירוקרטיים לשכירת שירותיה של כל מטפלת.

מטפלת ישראלית היא בדרך כלל מטפלת סיעודית המשתייכת אל חברת סיעוד ישראלית, כך הזכויות ותנאי ההעסקה של המטפלת קבועות בחוק של העסקת עובדים. שירותיה של מטפלת זרה לעומת זאת כוללים תהליכים ותשלומים שונים כמו הגשת בקשה מסודרת ותשלום אגרה לרשות ההגירה ומשרד האוכלוסין, רכישת ביטוח בריאות פרטי ועוד.  

מהם תחומי אחריותה של מטפלת סיעודית לפי שעות

כפי שצוין קודם תפקידה של מטפלת סיעודית הוא לסייע לכל צרכיו של המטופל, כאשר תחומי האחריות הכלליים כוללים כל פעולה יומיומית בה המטופל זקוק לעזרה כמו הלבשה, האכלה, קימה מהמיטה, רחצה, ניידות וכן פעולות שגרתיות נוספות בהן הוא מתקשה. במידה ויש צורך כי המטפלת הסיעודית תסייע גם בפעולות נוספות הכוללות לדוגמה עבודות משק בית, יש לציין זאת מפורשות לפני העסקת המטפלת ולציין זאת בחוזה שנחתם מולה.

מתי כדאי להזמין מטפלת סיעודית לפי שעות

קיימים סוגים שונים של שירות טיפולי סיעודי אותו המטפלת מעניקה למטופלים, ולכן ההחלטה על מטפלת סיעודית לפי שעות צריכה להיות בהתאם לצרכיו של המטופל. עבור קשישים סיעודיים שאינם מסוגלים לנהל אורח חיים שגרתי בכוחות עצמם, כדאי לשכור את שירותיה של מטפלת סיעודית במשרה מלאה כדי שתסייע 24/7 למטופל בכל דבר ועניין.

לעומת זאת מטופלים או קשישים סיעודיים שהינם גם עצמאיים וזקוקים לסיוע מועט בפעולות היומיום כמו רחצה, הלבשה, ניידות מחוץ לבית וכו' יוכלו להסתפק בשירותי של מטפלת סיעודית לפי שעות, וכך לקבל סיוע וליווי של מספר שעות ביום בלבד על פי הצורך.

עלויות של מטפלת לפי שעות

כיוון שמדובר על טיפול סיעודי אישי הניתן לכל מטופל על פי צרכיו, כך גם עלות השירות כרוכה במשתנים רבים, כאשר מקום המגורים ומשך זמן הטיפול הינם הפרמטרים העיקריים הקובעים את התמחור השעתי של המטפלת.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים