טיפול סיעודי בקשישים – לעזור ולכבד אותם

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

טיפול סיעודי בקשישיםהתברכנו ובעשרות השנים האחרונות, תוחלת החיים בארץ וגם בעולם גדלה בקצב מהיר והרפואה המודרנית יכולה גם לדברים שבזמן עבר היו מסיימים את חיינו מוקדם מהצפוי. כל זה גם גורם למצב המבורך בו עולה מספרם של הקשישים החיים ביננו. בסופו של דבר, כמעט בכל משפחה יהיו קשישים, בני גיל כזה או אחר.

רוב רובם של הקשישים יכולים ומצליחים לחיות בצורה עצמאית, המכבדת אותם, גם עד לגילאים מתקדמים מאוד. ועדיין, רבים אחרים מהם בעקבות מחלה, פציעה ואפילו בעקבות התדרדרות רפואית מתונה, נהפכים לפתע לסיעודיים וזקוקים לעזרה ושירות טיפול סיעודי בקשישים.

טיפול סיעודי לקשישים ברמות שונות.

הן קשיש הדומה לרעהו ולכן גם הן רמת טיפול סיעודי לקשישים הדומה לחברתה. באופן טבעי, יש קשישים הזקוקים לסיוע צמוד ואינטנסיבי ויש כאלו שיזדקקו רק לסיוע קל. יש כאלו שהפגיעה שלהם תהיה מקיפה הן בפן הקוגניטיבי והן בפן השכלי ויש כאלו שיתקשו רק במטלות מורכבות. בכל מקרה, ברגע שהקשיש הוגדר בסטטוס סיעודי, הוא יהיה זכאי לסיוע הן בעולמות הגוף והן בעולמות הנפש ומחובתנו להעניק לו את הסיוע הטוב ביותר בנמצא.

להבחין. להקשיב להרגיש.

אנחנו אוהבים לחשוב עלינו הישראלים כמשפחתיים ורגישים. ודאי שיש מן האמת מכך אבל בכל הנוגע לחשיבה על הזקנה והשלכותיה יש לנו עוד כברת דרך ארוכה לעבור. איננו עושים זאת חלילה במזיד. אנו נוהגים כך כחלק ממנגנון ההגנה שלנו. לא כולנו יכולים לזהות האם יקירנו הפך לסיעודי וקשה לנו עוד יותר להודות בכך שהוא הפך לכזה. האדם שהיה תמיד החזק במשפחה, הסלע סביבו כולם התאספו הופך אל מול עיננו לנצרך.

בשלבים הראשונים של ההשלמה עם המצב, כל בני המשפחה מתגייסים לסייע. אך עם הזמן והקושי המתגלה- קשה גם לנו המשפחה האוהבת. הסיבות הן אובייקטיביות לחלוטין. הינו רוצים מאוד להיות שם כל הזמן בשבילו אבל בפועל- זה לא מתאפשר. יש לנו משפחה, ילדים, עבודה, אין באפשרותנו וגם הקשיש לא היה רוצה בכך- שנעצור את חיינו לגמרי. בדיוק בנקודה זו טיפול סיעודי בקשישים נותן ומשלים את המעטפת. הוא מעניק את הטיפול הטוב ביותר לקשיש, כאשר אנחנו לא יכולים לעשות זאת.

הסטטוס הסיעודי

כאמור, ההתדרדרות למצב סיעודי יכולה להיות איטית והדרגתית או מהירה מאוד. אין זה אומר בהכרח שהקשיש אינו יכול לאכול בעצמו או לבצע פעולות פיזיות. סטטוס סיעודי יכול להיות גם לגבי קשיש הסובל ממצב נפשי ירוד במקביל לירידה קלה בתפקוד. חשוב לזכור, שנכון שהפיכה לסיעודי יכולה להיות כאשר הקשיש כבר אינו שולט בסוגריו, אינו מסוגל לאכול או לבשל לבדו, להתרחץ, להתנייד וכד' אך חשוב גם להבין שירידה בתפקוד גוררת תחושות קשות מצד הקשיש כלפי עצמו, חוסר בטחון וערך וכן תחושת בדידות והרגשת נטל. טיפול סיעודי בקשישים איכותי ומקצועי- חייב לתת מענה לכל הזוויות והאופנים.

לא להיכנע אל מול הבירוקרטיה

משפחות רבות מתייאשות מלהעניק ליקיריהם טיפול סיעודי בקשישים רק בשל הקושי הבירוקרטי בנושא. אנחנו ב'יחידה סיעוד', ליווינו כבר אלפי משפחות בתחום ומכירים לפני ולפנים את הקשיים וההתמודדות, הנפשיות כמו גם המעשיות ומכירים את הדרכים להתנהל נכון וביעילות מול המוסדות הבירוקרטים השונים. הקשיש הסיעודי יכול להיות זכאי לעזרה במסגרת המוסד לביטוח הלאומי, קופות החולים ויתכן גם בעזרת פוליסת ביטוח של חברת ביטוח שעשה בעבר. באופן מוכר, גופים גדולים אלו, אינם מקילים את החיים. אל תתנו לתסבוכות האלו למנוע מיקירכם את הטיפול האיכותי המגיע להם. היעזרו בחברות הסיעוד ובמערכות המיומנות שלהם ותשיגו הרבה שקט נפשי.

מקצועיות למען יקירנו

במסגרת טיפול סיעודי בקשישים יש חשיבות רבה למטפלת הסיעודית אשר תבוא במגע הקרוב עם הקשישים וכן להתקשרות עם חברת סיעוד מקצועית, מיומנת ומוכרת. על המטפלת עצמה להיות בעלת הכשרה מקצועית וניסיון מקצועי בתחום ועל חברת הסיעוד לדאוג להדרכות מקצועיות עבורה מעת לעת. ישנה חשיבות גם למידת ההתאמה בין הקשישים למטפלים, כדי שמצד אחד הן ידעו על הצרכים של המטופלים ומן העבר השני, יהיו מסוגלים להעניק את המענים הנכונים והאיכותיים ביותר לצרכים אלו, כאמור, הפיזיים והנפשיים כאחד.

זקוקים להעניק טיפול סיעודי בקשישים לאחד מיקירכם. אל תשברו מול הבירוקרטיה ואל תלקו שיתוק אל מול הלא נוגע. אנחנו ב'יחידה בסיעוד' פה בשבילכם עם מעטפת מקצועית ורגשית מלאה.

מטפלים סיעודיים לקשישיםמטפלים סיעודיים לקשישים

קשיש הוא אדם שהגיע לשלב האחרון בתוחלת החיים של האדם, ולכן לא קיימת הגדרה ברורה בנוגע לגיל המאפיין אדם קשיש. מונח זה מתאר למעשה את שלב הזקנה אותו חווה האדם המבוגר בגילו, כאשר הזקנה איננה בהכרח מייצגת את כושר תפקודו הפיזי והמנטלי של אותו קשיש. כיוון שלכל קשיש יש את הדברים מייחדים את גילו המבוגר, מדינת ישראל הגדירה כי קשיש הוא למעשה אדם שהגיע לגיל הפרישה מהעבודה – שנכון להיום הינו 67 לגברים ו-62 לנשים.

אם כך איזה מהו סוג השירות של מטפלים סיעודיים לקשישים? מה המטרה של שירות זה ומתי צריך לפנות לקבלת סיוע סיעודי זה? כל הפרטים בנושא במאמר הבא שלפניכם.

מהם מטפלים סיעודיים?

לאחר שהגדרנו מהו קשיש, נגדיר מהם מטפלים סיעודיים ומה התרומה שלהם לקשישים. מדובר על מטפלים מתחום הסיעוד שרכשו השכלה ומיומנויות הדרושות לטיפול בחולים סיעודיים, שאלו הם אנשים הסובלים מקשיים תפקודיים המקשים על שגרת היומיום שלהם. לכן חולה סיעודי שאינו מצליח לבצע את אחת מהפעולות הללו באופן עצמאי – קימה ושכיבה, אכילה ושתייה, רחצה ושימוש בשירותים, ניידות ממקום למקום וכן שליטה על הסוגרים, זקוק לתמיכה וליווי סיעודי של מטפל סיעודי מוסמך.

מתי צריך להיעזר בשירותיהם של מטפלים סיעודיים לקשישים?

מטפלים סיעודיים נועדו להעניק שירות סיעודי וסיוע תומך לחולים שמצבם הבריאותי הוגדר סיעודי. חולים אלו יכולים להיות מקשת רחבה של אוכלוסייה ולא רק קשישים, כמו צעירים שנפגעו בתאונת דרכים והיכולת התפקודית שלהם נפגעת, אנשים שכתוצאה ממחלה בריאותית נפגעו הכישורים המוטוריים שלכם וכל אדם אחר שאינו יכול לתפקד באופן שגרתי במהלך היומיום.

כשמדברים על מטפלים סיעודיים לקשישים, הכוונה היא למטפלים מוסמכים בתחום הסיעוד שמטרתם להעניק טיפול תומך ועזרה סיעודית לאנשים מבוגרים, שכתוצאה מגילם המבוגר והשלכות הזקנה הם אינם מסוגלים לתפקד באופן עצמאי. ניתן לומר כי לא כל הקשישים הם קשישים סיעודיים, ויש כאלו שיכולים לבצע מטלות יומיומיות באופן עצמאי ללא עזרה חיצונית, אך לעיתים מפאת גילם המבוגר בני המשפחה הקרובה ירצו שתהיה להם עזרה ותמיכה במשך מספר שעות בלבד במהלך השבוע. 

במקרים אלו ניתן לפנות לקבלת טיפול סיעודי מטעם מטפלים סיעודיים לקשישים, כאשר היקף הסיוע והעבודה בפועל הינם מצומצמים יותר ואינם מצריכים מהמטפל לעבור להתגורר עם הקשיש ולסעוד אותו באופן מלא.

מטפל סיעודי לקשיש – מטפל ישראלי או מטפל זר?

כיום ישנן חברות סיעוד רבות המציעות את שירותיהם של מטפלים סיעודיים לקשישים, שאלו הם אנשי מקצוע מתחם הסיעוד העובדים מטעם חברת סיעוד פרטית. קיימת חלוקה בין סוגי המטפלים שניתן להיעזר בהם – מטפלים ישראליים ומטפלים זרים. מטפל ישראלי הינו מטפל בעל הסמכה בתחום הסיעוד, שאזרחותו היא ישראלית והוא מתגורר בארץ. לעומת זאת מטפל זר הוא מטפל מוסמך בסיעוד שאינו תושב הארץ, ולכן הוא מחזיק באזרחות זרה מאחת מהמדינות בעולם. 

ההחלטה בנוגע למטפל ישראלי או זר צריכה להיעשות בהתאם לצרכיו של הקשיש הזקוק לסיוע סיעודי, כאשר ההמלצה היא להתאים את המנטליות של המטפל לאופי וההעדפות האישיות של הקשיש הסיעודי.

כיצד להתאים את המטפל לקשיש?

במידה וישנו קשיש סיעודי ישראלי דובר עברית הזקוק לסיוע ותמיכה במשך כל שעות היום והלילה, רצוי להתאים לו מטפל סיעודי ישראלי שיוכל לתקשר איתו באופן שוטף וללא מגבלת שפה והתנהגות. לעומת זאת, קשיש סיעודי שהוא אזרח ישראלי אך שפת האם שלו איננה עברית, כמו עולה מרוסיה או אתיופיה, ההתאמה הטובה ביותר עבורו תהיה מטפל זר הדובר את שפתו.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים