טיפול סיעודי פרטי איכותי

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

טיפול סיעודי פרטיאנחנו לא מאחלים לכם כדבר הזה אך לעיתים אחד מבני משפחתנו יהפוך לסיעודי ואנו נצטרך לסייע לו בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אנשים נוטים לחשוב שאדם סיעודי הוא בהכרח אדם קשיש מאוד שכבר אינו מסוגל לתפקד. לרוב זהו אכן המצב אבל אדם סיעודי יכול להיות גם אדם שנקלע למצב הזה בעודו צעיר ואפילו רק לזמן מוגבל ומצומצם, כמו אחרי ניתוח או תאונה.

אנו גם נוטים לחשוב שאנחנו בני המשפחה נוכל להעניק לו את הטיפול המסור ביותר. אנחנו כמובן צודקים. אבל רק חלקית. אנחנו בהחלט ניתן לו טיפול מסור אלא שנוכל לעשות זאת רק ברמה מוגבלת. אלו החיים. או יותר נכון – החיים שלנו. כי גם לנו יש חיים מקבילים ואנחנו צריכים לטפל במשימות חשובות אחרות, בילדים, בקריירה ועוד ולצערנו, לא נוכל להתמיד בטיפול בלעדי באדם הסיעודי. כאן נכנס לתמונה טיפול סיעודי פרטי, שכאשר הוא נעשה על ידי ליווי של חברה מקצועית ואיכותית, יש בו יתרונות רבים.

מי זכאי לטיפול סיעודי פרטי

לא כל אדם קשיש זכאי לטיפול סיעודי פרטי. החוק מגדיר אדם כסיעודי אם ניטלה ממנו היכולת לעשות אחד מן התפקודים הבסיסיים כמו שכיבה וקימה, אכילה ושתייה, רחצה וניקיון הגוף ויכולת ההתניידות.  במצב כזה, הוא זקוק לסיוע צמוד של מטפל. המטפל במסגרת טיפול סיעודי הוכשר כדי להעניק טיפול עם דגש סיעודי, הכולל עזרה בכל המשימות שציינו ועוד רבות אחרות וכן בעל נכונות לחלוק פעולות אינטימיות של המטופל, כמו רחצה, ניקיון עקב אי שליטה על הסוגרים וכד'.

המטפל או המטפלת במסגרת טיפול סיעודי פרטי יכולים להיות צמודים לתקופה קצרה או ארוכה למטופל ואפילו במקרים חריגים במשך ימים רצופים לאורך כל היום. תפקיד שכזה נוטלים עליהם בעיקר מטפלים סיעודיים זרים. העובדה שהמטפל דואג אך ורק למטופל הספציפי ואינו מחלק את תשומת ליבו עם מטופלים אחרים, היא ההופכת את סוג הטיפול לכזה שהוא טיפול סיעודי פרטי. כעת עלינו רק לוודא שזהו טיפול מיטבי ואיכותי.

למה כדאי טיפול סיעודי פרטי ולא בית אבות?

אדם הנחשב לסיעודי, זכאי על פי הגדרתו ורמת הסיעוד שלו, או לסיוע במימון טיפול פרטי או בסיוע במימון השתכנות בבית אבות. לבית אבות יתרונות משל עצמו ולו מעצם העובדה כי המטופל ימצא שם הרבה אנשים במצבו. אך לטיפול סיעודי פרטי יתרונות גדולים אף יותר. אנשים סיעודיים, מאבדים תוך זמן קצר חלק גדול מעולמם. היכולת להתנועע, לשלוט בגוף, לבצע פעולות בסיסיות. הם מרגישים לעיתים שבר כלי, חסרי ביטחון וכאילו הם נטל על הסובבים אותם. במקרים כאלו הם ממש לא רוצים להיתלש מהמקום החם והמנחם שהם מכירים – הבית שלהם.

הם מעדיפים להמשיך ולגור במקום אותו הם מכירים ובו הם מרגישים בטוחים ושיש להם בו את האינטימיות והפרטיות שלהם. את זה, אין להם בבית אבות. בבית אבות יש רבים כמותם אבל זה בדיוק העניין. אין טיפול אישי וממוקד רק בהם, כפי שמציע טיפול סיעודי בבית. נקודה נוספת בה טיפול סיעודי עדיף על בית אבות נעוצה בעניין הזמינות. אם נכנסת לבית אבות אתה מודע שאתה נכנס לשם לתמיד. לא לפרק זמן קצוב ולא לתקופה קצרה. טיפול ביתי יכול להיות לכל פרק זמן שתרצו. אפילו תוכלו לבקש טיפול רק לכמה שעות ביום.

איך נדע לבחור טיפול סיעודי פרטי נכון ואיכותי?

המטפלים הסיעודיים הם אנשים רגילים המוכשרים לסיעוד וניתן כמובן לשכור מטפל שכזה באופן עצמאי. אך תמיד מומלץ לשכור אותו דרך חברותו בגוף מנוסה, מקצועי ומיומן העוסק בתחום הסיעוד הפרטי. אנחנו ב'היחידה לסיעוד', דואגים לבחור רק את המטפלים הטובים ביותר ומעניקים להם הכשרה מקיפה. לא זאת בלבד, אנו גם מתאימים ליקיריכם את המטפל הטוב והמתאים ביותר עבורו ואף עורכים בקרות כל העת כדי לשמור על רמת השירות הגבוהה.

מטפלים סיעודיים פרטייםההורים שלכם כבר הגיעו לגיל 80 המכובד, ולמרות שהם צלולים במחשבתם הם מתקשים בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות כמו אכילה ושתייה, הליכה או נסיעה ממקום למקום, קימה ושכיבה במיטה, מקלחת באופן עצמאי וכמובן גם פעולות שגרתיות נוספות כמו טיפול במשק הבית. העזרה לה הם זקוקים מגיעה באופן טבעי מכם הילדים שלהם, אך אין ספק כי סיוע זה משבש את שגרת יומכם וגורם לתחושת אי-נעימות מצד הוריכם.

כדי שתוכלו לשמור על שגרת יום קבועה ורגילה ובמקביל למנוע את תחושת חוסר הנעימות של ההורים, כדאי שתמצאו מטפל סיעודי פרטי שיעמוד לצידם של הוריכם האהובים בכל זמן שיצטרכו.

מהם מטפלים סיעודיים פרטיים?

מטפלים סיעודיים הם אנשי מקצוע מתחום הסיעוד, שעברו הכשרות מקצועיות מקיפות לצורך מתן עזרה וסיוע לאנשים וחולים המוגדרים כסיעודיים. סיעודי הוא אדם הסובל ממגבלה תפקודית, בין אם מדובר על מגבלה פיזית או נפשית, ולכן הוא אינו מסוגל לבצע בכוחות עצמו לפחות אחת מהפעולות הללו – קימה ושכיבה, התלבשות והתפשטות, אכילה ושתייה, ניידות, שליטה על הסוגרים ומקלחת עצמאית.

מטפלים סיעודיים פרטיים הינם מטפלים מקצועיים שעברו הכשרה בסיעוד, ועובדים באופן פרטי כדי לתת שירותי סיעוד לאנשים ומשפחות הזקוקות לכך. לרוב ניתן למצוא מטפלים סיעודיים פרטיים המשתייכים לחברות סיעוד פרטיות, כך שהם נחשבים כמטפלים פרטיים לכל דבר למרות שהם עובדים כשכירים בחברה.

מה היתרונות של מטפל סיעודי לעומת בית אבות?

כאשר הורה או בן משפחה אחר מאובחן כחולה סיעודי, עולות לו ולמשפחתו שתי אפשרויות – לעבור לבית אבות ולקבל ליווי וסיוע סיעודי צמוד, או להישאר בבית ולשכור את שירותיו של מטפל סיעודי פרטי. למרות שבית אבות הוא מקום ייעודי עבור קשישים וחולים סיעודיים המתקשים בביצוע פעולות יומיומיות, המעבר לבית אבות עשוי לפגוע באורח ואיכות החיים של אותם אנשים סיעודיים כיוון שהם נאלצים לעזוב את ביתם.

לכן האפשרות של שכירת שירותיו של מטפל סיעודי פרטי היא עדיפה יותר לחולים סיעודיים שאינם רוצים לעזוב את ביתם, במיוחד אם מדובר על זוג הורים המוגדרים סיעודיים שרוצים להמשיך ולהתגורר יחד כפי שהיו רגילים כל החיים. בנוסף, בשונה מבית אבות, ניתן להיעזר בעזרתם של מטפלים סיעודיים פרטיים בתדירות משתנה בהתאם לצרכים האישיים של כל מטופל, מבלי לשנות את אורח חייו והרגליו.

מטפל סיעודי זר או ישראלי?

כשמחליטים לפנות אל מטפל סיעודי, עולה השאלה האם לבחור במטפל סיעודי זר או מטפל סיעודי ישראלי. כיוון שמטפל סיעודי זר הינו מטפל שעבר הכשרה במדינה אחרת ואינו דובר עברית, כדאי להיעזר במטפל מסוג זה במקרה והמטופל הסיעודי אינו דובר גם הוא עברית, כמו במקרה של קשיש עולה מרוסיה שדובר רק רוסית שירגיש נוח יותר עם מטפל מארץ מוצאו.

לעומת זאת עבור מטופלים ישראליים דוברי עברית, כדאי לקבל שירותי סיעוד ממטפלים ישראליים הדוברים גם הם את השפה. בנוסף לידיעת השפה ומציאת דרכי תקשורת טובים לשני הצדדים, מטפלים סיעודיים פרטיים שהם ישראלים מכירים את המנטליות והבירוקרטיה בארץ, ולכן ידעו כיצד להתנהל במקרה והמטופל שלהם זקוק לסיוע מול רשויות במדינה או וויכוח בין שכנים.

כיצד לבחור מטפל סיעודי פרטי מתאים?

בראש ובראשונה הבחירה במטפל סיעודי פרטי צריכה להיעשות על פי הצרכים של כל מטופל, כיוון שהוא זה המקבל את העזרה והסיוע הסיעודי המתאים לו. לכן כדאי לסייע להורים עם ההליכים הבירוקרטיים הכרוכים במציאת מטפלים סיעודיים פרטיים, ולהתאים את המאפיינים ותדירות הטיפולים על פי מצבם הרפואי-תפקודי.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים