אחיות פרטיות ומטפלות סיעודיות – המדריך המלא לבחירה הנכונה ביותר

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

אחיות פרטיות ומטפלות סיעודיות נשמע אולי פשוט לניהול ולבחירה, אך מדובר על הליך ארוך ומייגע, במיוחד כאשר אתם מבקשים שירות מגורמים כמו המוסד לביטוח לאומי או קופות החולים. לכך, ישנן חברות פרטיות אשר מציעות את שירותיהן, כל המטפלות במקום מוסמכות בהתאם לתפקידן. אחות פרטית הינה אחות בעלת תעודה והכשרה מקצועית, כמו כן המטפלות הסיעודיות. מלבד להכשרה מקצועית, חשוב לבחור במטפלת אנושית, חמה ואוהבת, אחת שתגרום לכם להרגיש בטוחים ואהובים, בגיל השלישי אלו דברים שמאוד חסרים לאנשים רבים. אם אתם דואגים ליקיריכם, אבל אין לכם את הזמן הנדרש לטפל בו מכל מיני סיבות, תדאגו שיהיה אדם אחר שישמור עליו למתן סיוע רפואי, אנושי ונפשי.

 

אחיות פרטיות ומטפלות סיעודיות – חברות חוץ

למה לא לפנות לביטוח לאומי או לקופות החולים? לצערנו ההתנהלות של גורמים אלו דורשת בירוקרטיה נוקשה, וכמו כן מגוון ההצעות אינו רחב כמו אצל חברות פרטיות. מה שרוב הלקוחות בוחרים לעשות הוא להתחיל דרך חברה חיצונית, ולהמשיך לדרוש את הזכאות שלהם מחברות חוץ. לאחר שקיבלתם את הזכאות שלכם תוכלו להמיר אותה בתשלום על פי ההכנסה שלכם, ההוצאה שלכם לטיפול וכך תוכלו לקבל מימון חיצוני.

 

היתרון בחברת חוץ הוא הזמינות שיש לא רק לאחיות ולמטפלות אלא גם לגורמים עליונים יותר. תמיד יהיה לכם איש קשר אליו תוכלו לפנות לכל שאלה, טענה ומענה. היצע החברות אינו קטן ולכן הבחירה צריכה להיות מוקפדת ומושכלת. אל תבחרו בחברות אשר אינן מוכרות, או זולות באופן מחשיד – על זול משלמים יותר בדרך כלל. חברה מקצועית תדע לדבר בשפה שלכם, להבין אתכם ולבחור את המסלול הטוב ביותר עבור מקבל השירות.

 

אחיות פרטיות ומטפלות סיעודיות – לא רק בבית

חשוב להדגיש, אחיות פרטיות אינן רק לשירותכם באזור המגורים שלכם, אלא בכל מקום בו תבחרו, אפילו בבתי החולים כאשר יחס אישי הוא כל כך נחוץ שם. כמו כן, ישנו שירות עבור מקרים ספציפיים, כדוגמת שירותים מיוחדים, שאתם צריכים אחות שתבדוק את המטופל באופן זמין או בכדי לא להטריח אותו לצאת לבית החולים. בתקופת הקורונה כאשר החשש לצאת לבתי החולים היה גבוה שירותי אחיות פרטיות היה זמין ועודנו עבור כל אדם הדורש עזרה.

אחיות פרטיות ומטפלות סיעודיות – במה כרוך השירות?

השירות כרוך במספר פרמטרים בהתאם לבחירה שלכם, יש הבדל בין השירות אותו תעניק אחות פרטית לבין מטפלת סיעודית. כמו כן, מטפלות סיעודיות לרוב מועסקות למען הגיל השלישי בעוד שאחות פרטית בהתאם למורכבות המצב הרפואי של המטופל.

 

מטפלת סיעודית – תפקידה של מטפלת סיעודית הוא ניהול משק הבית ושמירה על תקינותו בעוד המטופל אינו יכול לעשות זאת מפאת גילו או מצבו הרפואי. מלבד לכך, על המטפלת הסיעודית להיות זמינה לאורך כל שעות היממה או השעות שנקבעו לצורך הכנת מזון, האכלה, רחצה, צרכים, ניקיון הבית וכמובן להיות אוזן קשבת.

 

אחות פרטית – תפקידה של אחות פרטית שונה משל מטפלת סיעודית במובנים רבים. אחות פרטית מתאימה לא לפי גיל אלא לפי מורכבות מצב המטופל לאחר ניתוח או בכלל. תפקידה של אחות פרטית לתת סיוע רפואי לאורך הזמן שנקבע, ליטול תרופות, בדיקות גופניות, ליווי בתהליך ההחלמה הכולל פעילות גופנית בהתאם למצב החולה, פיזיותרפיה לעיתים, תרגילים ועוד. כמו כן, אחות פרטית אינה פועלת רק על פי שיקול דעתה על אף שהיא מקצועית… בדיוק כמו בבתי חולים על האחות הפרטית לעדכן בכל הנוגע למצב הבריאותי של החולה את הגורמים מהסגל הרפואי על מנת לבחון את טיב תהליך ההחלמה ולפעול בהתאם.

 

מטפלת סיעודית בבית

בשני המקרים יש לקחת בחשבון שבתחילת חתימת העסקה יש להדגיש את כל הפרטים הנלווים, מה הצורך של המטופל או בני משפחתו לגבי המטפלת או האחות, מה אינה צריכה לעשות ומה כן נמצא בגדר תפקידה. אם נסתכל על ביטוח לאומי, המוסד מגדיר את עבודת הניקיון של המטפלות רק תחת עבודות קלות, משמע לא תוכלו לבקש ממנה לנקות תריסים, לנקות ניקיון יסודי לפסח וכד'. עבודתה של המטפלת כרוך בכביסה, ניקיון בסיס טאטוא ושטיפה וכן הלאה. בכדי למנוע מצבים שיוצרים אי נוחות יש להתאים ציפיות עוד לפני חתימת העסקה.

 

אחיות פרטיות ומטפלות סיעודיות – איך בוחרים את המטפלת הנכונה?

אחיות פרטיות ומטפלות סיעודיות יש בשפע, אבל איך בוחרים את המטפלת הספציפית שתוכל לענות לכל צרכיו של המטופל? נדגיש כי כל אחות פרטית חייבת לעבור הסמכה מקצועית בכדי לבצע את המקצוע, גם מטפלות סיעודיות נבחרות בקפידה על פי פרמטרים מסוים, עבר נקי ועוד. לכן, אפשר להגיד שמבחינה מקצועית אחיות פרטיות ומטפלות סיעודיות לרוב תהיינה באותה רמה, אך איך בכל זאת ישנן מטפלות מבוקשות יותר?

 

בכדי למצוא אחיות פרטיות ומטפלות סיעודיות שיתאימו לכם, עליכם תחילה לבחור בחברה מקצועית אשר תעניק שירות אדיב ומבין לאורך כל זמן הפעילות, לכן חשוב למצוא תחילה חברה אמינה. חברה אמינה תשמור אתכם על קשר לאורך כל זמן הפעילות, ככה תדעו שיש תמיד למי לפנות.

 

בכדי למצוא את המטפלת הנכונה ביותר עבור יקיריכם אנו מציעים פגישה ראשונית, קריאת המלצות וניסיון בכדי לבדוק את הכימיה הנוצרת בין השתיים. כמו כן, אנו יודעים להתאים את שירותינו בהתאם לאופי המטופל. זאת אומרת שאם אתם שומרי מסורת ייתכן ותרצו שירות ממטפל מאותו המין שלכם. בנוסף, יש עניין של הדלקת גז ובישול על ידי גוי, נוכל למצוא מטפלות יהודיות, או מטפלות שמכירות את הנוהל. יש פתרון לכל דבר, אך הדבר החשוב ביותר הוא הכימיה בין המטפל למטופל, הרי בסוף שניהם יבלו את רוב הזמן לבדם.

 

אחיות פרטיות ומטפלות סיעודיות – יתרונות

 

יחס אישי – כאשר מדובר על אחות פרטית אתם מקבלים יחס שונה עליו אתם משלמים. אם נסתכל על בתי החולים העמוסים בארץ,מדריך לבחירת אחות פרטית לקשיש קשה מאוד לקבל יחס אישי מצד הרופאים והאחיות בבתי החולים. כאשר יש לכם אחות פרטית אתם מקבלים מעקב ויחס אישי לאורך כל זמן ההחלמה, גם אם אתם נמצאים בבית חולים עדיין האחות הפרטית נמצאת לשירותכם.

ביקורת – בין אם מדובר על אחות פרטית ובין אם מדובר על מטפלת סיעודית, יש חשיבות רבה לביקורת מצד גורם חיצוני למשפחה או לגורמים רפואיים. יש חשיבות רבה לכך שהמטופל נמצא כל הזמן תחת השגחה, בדרך זו תוכלו לשמור עליו, לראות התקדמות או דברים המצריכים ביקורת רפואית. כמו כן, ניתן לבחון את מצבו הנפשי של החולה כאשר יש גורמים המשגיחים עליו, נפש וגוף הם אחד בסופו של דבר.

בדידות – כפי שציינו יש קשר ישיר בין מצבו הנפשי של המטופל לבין מצבו הבריאותי. כאשר יש גורם חיצוני שנמצא על מנת לסייע למטופל בפעולות בסיסיות שאינו יכול לעשות, המטופל אינו מרגיש לבד בעולם הזה. לא תמיד למשפחות יש את הזמן לשמור על יקיריהם עד כמה שזה עצוב. תוכלו כמובן לבחור שעות מסוימות בהן המטפלת או האחות ישהו בבית, וביתר הזמן תבקרו את המטופל בעצמכם – חשוב לשמור על קשר משפחתי יציב עם המטופל לאורך זמן ההחלמה.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים