בית אבות- לפעמים ברירת מחדל היא הבחירה המועדפת

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

גם כאשר מעבר של קשיש בכלל וקשיש תשוש נפש או קשיש סיעודי בכלל הוא בבחינת ברירת מחדל,  מעבר כזה עשויה להיות בחירה מועדפת, ודאי טבעית ומושכלת.  הצורך, ואף ההכרח, לעבור למקום כזה הוא העדר היכולת של הקשיש לקבל את הטיפול וההשגחה המרביים והמיטביים 24/7 שהוא זקוק להם בבית. התלות  המוחלטת במטפל סיעודי ( ולא אחת- קושי להשיג מטפל/ מטפלת מתאימים, שיש בינם ובין הקשיש "כימיה" טובה, חשש טבעי של המשפחה  להכניס אדם זר לביתו של האיש היקר להם ועוד, אלא הופכים את חלופת בית האבות למועדפת עבור רבים.

חשוב לציין, כי לכל אחת מהחלופות יתרונות וחסרונות. עם זאת, בשקלול אלה ואלה עשוי להתברר כי הבחירה להעביר את הקשיש לבית אבות היא המענה היותר טוב לצרכיו, בהינתן מגבלותיו והקושי לספק אותם בביתו.

 מה חשוב לברר לפני מעבר לבית אבות?

  1. לערוך בירור יסודי, מקיף וממצה, של הזכאויות השונות מהביטוח הלאומי, ממשרד הבריאות, מחברת הביטוח (ככל שהקשיש מבוטח בה). בירור כזה חשוב למיצוי סך כל הזכאויות והזכויות, היות שמימון שהייה ממושכת בבית אבות כרוכה בתשלום חודשי קבוע של סכום לא מבוטל.
  2. חשוב לברר ולוודא, כי בבית האבות שאליו מתכננים להעביר את הקשיש יש מחלקה ייעודית למגבלותיו ולצרכיו השונים.
  3. חשוב לערוך ביקור במקום (יחד עם הקשיש, כמובן) להיפגש ולשוחח עם הצוות, כדי להקנות לו תחושה שהוא מגיע למקום שיהיה עבורו בית חם וטוב, שבו הוא יקבל את הטיפול והיחס הטובים ביותר. חשוב להיווכח כי המקום נקי, היגייני, אסתטי.
  4. חשוב לבחון האם היחס של הצוות למטופלים קשוב, סובלני וסבלני.
  5. חשוב לוודא כי יש במקום שירות רפואי זמין 24/7 של רופא ואחות.
  6. חשוב לבדוק כי בבית הסיעודי יש מרחב מספיק, אוורור טוב, סביבה עם ירק ופרחים.
  7. חשוב לבדוק כי בית האבות נמצא במקום נגיש במרחק סביר ( ככל שהוא קרוב יותר- טוב יותר) שמאפשר לבני המשפחה לשמור על קשר רציף.
  8. ככל שהקשיש זקוק לתזונה מיוחדת- לוודא כי תזונה כזאת אכן תינתן לו.

 

משמעות של בית אבות כבית

בשירו "צלילי קסטה רחוקים"  כתב המשורר נתן יונתן ז"ל את המלים: "הבית זה מקום שאם אתה חייב לשוב אליו תמיד פתוחה בו דלת לקראתך".  כאשר מצבו של הקשיש מחייב העברתו לבית אבות, חשוב שייעשה מאמץ משולב של המשפחה ושל הצוות המטפל להעניק לקשיש תחושה של בית.

חשוב לא רק לכבד את חששו של הקשיש ממעבר מביתו המוכר אל בית אחר, חדש, אשר ודאי תידרש תקופה של הסתגלות אליו, אלא להסביר לו ולשכנעו בדרכי נועם כי מעבר כזה ייטיב עמו. כי הוא לא יחוש שם בדידות. כי הוא יוכל להיפגש עם אנשים אחרים בגילו ובמצבו ולא להרגיש חריג בינהם.

כל שינוי, בכל גיל ובכל מצב, הוא קשה. כאשר אדם מגיע למה שמכונה  הגיל השלישי, הקושי, כצפוי, גדול יותר. חשוב לתת לקשיש להביא לידי ביטוי את חששו מהשינוי אבל לא להירתע משכנועו כי השינוי יעשה לו טוב, שהרי המטרה היא להקל, ככל שניתן, על המעבר.

אמנם יש הבדל בין בית אבות לבין דיור מוגן, אבל מבחינת הקשיש ומשפחתו, ברור כי  הציפייה היא שבית האבות יהיה עבורו פתרון של דיור מוגן, שבו יינתן מענה מלא, ככל שניתן, לצרכיו השונים.

אין ספק כי מעבר של קשיש לבית אבות מחוללת גם שינוי בקרב משפחתו ומחייבת אותה להיערכות לקראת המצב החדש. ויפה שעה אחת קודם.

 

 

 

 

 

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים