מטפלות זרות לקשישים

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

מטפלות זרות לקשישיםלצערנו, הזמן אינו עומד מלכת והזקנה קופצת או תקפוץ על כולנו ברבות השנים. יתכן וזה המצב גם לגבי האדם היקר שלנו. בין רגע אחד הוא הפך לתלוי או סיעודי. זה יכול להיות בעקבות ניתוח שעבר, התדרדרות בקו הבריאות, פתאומית או החמרה רפואית פתאומית. באותו הרגע, ניטלה ממנו היכולת לתפקד לבדו באופן עצמי.

אנחנו ממש רוצים לסייע אך לא תמיד הדבר מתאפשר, גם אנחנו פועלים בסד הלוחץ של הזמן שלנו, מול המשימות השגרתיות של חיינו, הצורך לנהל באופן תקין את המשפחה האישית שלנו ובכלל, כחלק מהטיפול בקשיש, ישנם משימות רבות שלא כל אחד מסוגל להתמודד עימן ברמה המנטלית או ברמה הפיזית. יתרה מכך, אנו זקוקים למישהו שיסעד את המטופל 24 שעות ביממה. שיגור אצלו – תרתי משמע. מטפלות זרות לקשישים, במקרים אלו- הן פתרון מושלם.

 

מה מגיע לנו?

המחזה של מטפלות זרות לקשישים, המלוות אותן בסידורים, בטיולים ובטיפולים הוא מראה שכבר הפך לנפוץ. הוא הפך לפופולארי בגלל היותו פתרון כולל ואיכותי ולטווח ארוך. כעקרון, אנשים שזקוקים מסיבה כלשהי לעזרה סיעודית וגם עמדו בפרמטרים מסוימים, זכאים לפנות אל תביעת חוק סיעוד מטעם המוסד לביטוח לאומי ולהיות זכאים למטפלת סיעודית אשר תגיע אל  ביתו של הקשיש ותעניק לו שירותים מגוונים על פי צרכיו והכללים הנהוגים.  

מטפלת סיעודית יכולה להיות כמובן ישראלית. זו תגיע במסגרת שעות הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי, שהינן בדרך כלל כמה שעות בודדות ביום. יש לכך כמובן יתרון רב. מטפלת ישראלית דוברת עברית או רוסית וכד', יכולה לתקשר היטב עם הקשיש ולפשט את כל הליך הטיפול, כמו גם לשמש עבורו אוזן קשבת וכאשת שיחה. יחד עם זאת, עובדת ישראלית תתקשה להעניק שירות 24 שעות ביממה, כולל המעבר לגור בדירת הקשיש. מטפלות זרות לקשישים – יוכלו לעשות זאת ובאות מראש מוכנות לכך.

מטפלת זרות לקשישים

עובדים זרים בתחום הטיפול והסיעוד יכולים לעבוד כאמור 24 שעות ביממה. מכיוון שהם רחוקים מארצם וממשפחתם, הם ממוקדים רק בעבודת הטיפול ואף יכולים לעבור להתגורר בבית המטופל ולשהות לצידו כל היום. חשוב להקפיד להביא מטפלות זרות לקשישים רק ממדינות עימן יש לישראל אמנה, קשרים והסכמים הנוגעים להבאת עובדים זרים, דוגמת: רומניה, הודו, אוקראינה, פיליפינים ועוד.

מטפלות זרות לקשישים יעסקו באותן פעולות שמטפלות סיעודיות עושות, כגון רחיצה וניקיון המטופל, בישול והאכלה, סידור וניקיון הדירה, ליווי הקשיש לסידורים וטיפולים, כמו גם יציאה להתאווררות. באופן טבעי, מעצם היותה בבית עצמו למשך תקופה ארוכה, היא יכולה להירתם למשימות נוספות, אבל אאסור להעסיקה בדברים שאינם בהסכם כמו למשל ניקיון פאנלים/תריסים וכד', גינון ועוד. 

התאמה למטופל

יש צורך בהרבה מזל כדי להצליח להתאים בין מטפלות זרות לקשישים לבין הקשישים עצמם בצורה מוצלחת. הרבה מזל אבל גם המון עבודת בדיקה שלפני והכנת השטח. זו אינה עובדת שבאה הולכת. היא יכולה להישאר 24 שעות למשך שנים ולכן חשוב הקשר בינה לבין המטופל, שיבוסס על כבוד ואמון. 

חשוב גם לזכור, שברבים מן המקרים, המטפלת הזרה תהיה אמונה רק על הטיפול בדמות אחת מהמשפחה, בעוד בן או בת הזוג של הקשיש מתפקדת כרגיל. ועדיין, המטפלת השוהה בתוך בית הזוג, צריכה להתמודד גם עם החצי השני. אין ספק שזו סוגיה מורכבת ועדינה ולכן יש צורך לבחור בקפידה את העובדת הזרה, באמצעות חברת סיעוד מקצועית ולהיות עם יד על הדופק כדי לפתור קונפליקטים נפיצים.

הבירוקרטיה

לחברת סיעוד אמינה ומקצועית חשיבות גם אל מול הקשיים הבירוקרטיים הנלווים להעסקת מטפלות זרות לקשישים. יש צורך במילוי טפסים רבים, כתיבת בקשות, עמידת במבחנים, התנהלות מול גופים רגולטוריים,  והצורך להקפיד על כל מיני חובות וזכויות ל המטפלים (כגון ביטוחים וכד'). 

אנשי המקצוע בחברות האלו, גם יבצעו עבורכם את הבדיקות להתאמה מרבית. יש להם הידע על היכולות והכישורים של המועמדת, הידע שלה בשפות, האופי שלה ומידת התאמתו למטופל שלכם. הם יבצעו גם מעקב וביקרות על עבודתה של המטפלת וידעו להיות שם כאשר נזדקק לשיחה הנוגעת לשיפור השירות והטיפול. בתקופה סוערת ולחוצה המאפיינת תקופות של התדרדרות רפואית, כדאי שתהיה לצידכם חברה מיומנת, המכירה את כל הנושא על בוריו ותפעל למענכם. אנחנו ב'יחידה לסיעוד', מבטיחים לכם כי נהיה לצידכם בכל שעל וצעד.

מטפלות סיעודיות זרותאימכם המבוגרת סובלת ממחלה ניוונית שמקשה על תפקודה היומיומי? אין ספק כי מדובר על עניין מורכב ולא פשוט, הן עבורה והן עבורכם המשפחה הקרובה שלה. כיוון שהיא איננה יכולה לבצע פעולות יומיומיות פשוטות בכוחות עצמה כמו להתלבש, להתרחץ, ללכת ממקום למקום וכו' עליכם להיות שם לצידה בכל עת, ולתמוך ולעזור הן בפן הפיזי והן בפן הנפשי.

המורכבות של הנושא וודאי מעמידה לכם המון אתגרים וקושי, כיוון שעליכם לתמרן בין עזרה וסיוע לאימכם האהובה לבין המשפחה הגרעינית שלכם, שלא לדבר על העבודה ממנה אתם מחסירים בתדירות גבוהה. בכדי להקל עליכם ולהעניק סיוע מקיף ומקצועי יותר לאמא שלכם קיים פתרון מצוין, והוא פנייה אל מטפלות סיעודיות זרות שישמחו ללוות את המשפחה ברגעים הלא פשוטים הללו.

מתי עולה הצורך במטפלת סיעודית?

המילים מטפלת סיעודית נשמעות לרובנו כתחום השייך לאנשים קשישים מאוד שעברו את גילאי ה-80, אך למעשה מדובר על מקצוע חשוב ומועיל במיוחד עבור קשת רחבה של אנשים ומטופלים המגיעים למצב סיעודי, וזקוקים לסיוע ולווי צמוד של איש מקצוע שיסעד אותם על פי צרכיהם האישיים.

לכן כאשר אדם, צעיר או מבוגר, מוגדר כחולה סיעודי שאינו מסוגל לבצע מטלות יומיות פשוטות בכוחות עצמו כמו להתלבש ולהתפשט, להתקלח, להשתמש בשירותים, לאכול ולשתות, לקום ולשכב וכן להתנייד ממקום למקום – זהו הזמן הטוב ביותר לפנות לקבלת עזרה מקצועית של מטפלת סיעודית, שתגיע לביתו של המטופל על פי הצורך שלו ותסייע לו להתנהל ולחיות בכבוד על אף מגבלותיו.

מטפלת סיעודית זמנית או קבועה?

כיוון ששירותיה של המטפלת הסיעודית מותאמים על פי הצרכים האישיים של כל מטופל סיעודי, ניתן לבחור האם להיעזר בשירותיה באופן זמני או קבוע. קיימת אפשרות לקבוע מראש עם המטפלת שתגיע במשך ימים או שעות קבועות במהלך השבוע, וכך תעמוד לצידו של המטופל ותסייע לו בכל עניין ודבר נוסף על טיפול סיעודי מותאם שתעניק לו. לעומת זאת במקרה ומדובר על מטופל שאיננו עצמאי כלל והמגבלות שלו מהותיות יותר, כמו במקרה של ניוון שרירים או טרשת נפוצה מתקדמת, ניתן למצוא מטפלות סיעודיות זרות לצורך טיפול קבוע הכולל מגורים בבית המטופל.

מהן מטפלות סיעודיות זרות?

מטפלות סיעודיות הן מטפלות מקצועיות שעברו הכשרה מקיפה בתחום הסיעוד, ולכן הוכשרו לעבוד כמטפלות עבור מטופלים וחולים סיעודיים המוגבלים מבחינה תפקודית. לרוב נהוג לעשות חלוקה בין סוגי המטפלות שניתן להסתייע בשירותיהן – מטפלות ישראליות ומטפלות זרות. מטפלות ישראליות אלו נשות מקצוע שמתגוררות בארץ ולמדו את התחום בארץ, ואילו מטפלות סיעודיות זרות הן נשות מקצוע שאינן אזרחיות הארץ אך מאפשרות להעניק את הסיוע הסיעודי שלהן לאזרחים ישראלים. 

מתי כדאי לפנות אל שירותיה של מטפלת סיעודית זרה?

חשוב להדגיש כי לכל מטפלת סיעודית יש את ההכשרות והמקצועיות הטובות ביותר, לכן הבחירה בשירותיה של מטפלת סיעודית זרה צריכה להיות בהתאם לצרכים של המטופל. חולה סיעודי שאיננו יליד הארץ ושפת אימו איננה עברית, יעדיף כמובן לקבל תמיכה וסיוע סיעודי של מטפלת זרה הדוברת את שפתו ומכירה את המנטליות שהוא גדל בה – כמו לדוגמה מטופלת ממוצא אוקראיני ומטפלת זרה המגיעה המדינה הזו.

בנוסף לכך, ההחלטה בבחירת מטפלות סיעודיות זרות צריכה להיות על פי מצבו הסיעודי של המטופל, כיוון שלחולה סיעודי הזקוק להשגחה ותמיכה צמודה 24 שעות ביממה תתאים מטפלת שתתגורר איתו, ולכן מטפלת זרה שמגיעה מארץ אחרת תעדיף להשתכן באופן קבוע במקום אחד כמו ביתו של המטופל.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים