אחות פרטית בחריש

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

אחות פרטית בחרישכאשר אנחנו שומעים על אחות פרטית בחריש אנחנו לא מקבלים תמונה מלאה ויש לכך הסבר מאוד הגיוני. התפקיד של אחות פרטית יכול להיות מאוד מגוון. לעיתים מדובר על גיל מבוגר אשר דורש אחות פרטית צמודה ולעיתים, מכורח הנסיבות אין לנו ברירה אלא לשכור את השירות של אחות פרטית בחריש. בדרך כלל, כאשר מדובר על גיל מבוגר יותר ייתכן ולא באמת צריך את השירות של האחות הפרטית, אך בני המשפחה ירגישו הרבה יותר בנוח כאשר היא תשהה סמוך למי שצריך אותה. התפקיד של אחות פרטית בחריש יכול להיות מגוון, האחות יכולה לסעוד את מי שנדרש בכך, היא יכולה לטפל באופן רפואי וכמובן, לארח חברה שזה חלק בלתי נפרד ממה שאנחנו דורשים. אם גם אתם שוקלים לשכור את שירותי של אחות פרטית בחריש, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

מה כולל השירות?

רבים נוטים להתבלבל בין מטפלת סיעודית ובין אחות פרטית, השוני העיקרי יבוא לידי ביטוי בהסמכה של בעלת המקצוע. בשני המקרים אנחנו מדברים על טיפול אישי צמוד, אך ההסמכה שיש לאחות מבחינה רפואית היא רחבה יותר ורבים בוחרים בשירותיה של אחות פרטית כאשר מדובר על אדם אשר נמצא עם בעיות רפואיות. הטיפול אינו רק פיזי, חשוב להדגיש את זה. אחות מוסמכת יודעת בדיוק מה אתם מרגישים, גם מצד בני המשפחה וגם מצד החולה וזה בשל הניסיון שיש לה, בשל מה שהיא למדה ובהתאם לכך, היא יכולה לסייע למי שצריך. מלבד לכך, יש עוד מספר דברים שאחות פרטית לבית עושה:

  • אוכל – כן, אחות פרטית גם מבשלת אוכל עבור המטופל ללא קשר למצבו הבריאותי. עם זאת, יש יתרון להסמכה של האחות כיוון שהיא יודעת מה נכון ומה לא נכון למטופל לאכול כאשר מדובר על בעיה רפואית. על האחות לדאוג למטופל לתפריט מאוזן ומזין בהתאם למצבו הבריאותי. כמובן, לא כל מטופל יקבל את אותו התפריט, מדובר על תפריט משתנה בהתאם למספר רב של פרמטרים, בין היתר הטיפול של המטופל, בדיקות דם אחרונות, אלרגיות וכן הלאה. 
  • היגיינה – מתוקף תפקידה של אחות פרטית בחריש לדאוג לשמירה על ההיגיינה של המטופל. מה זה אומר בדיוק? במקרה בו המטופל לא יכול לעשות את צרכיו לבד והוא צריך ליווי, התפקיד של האחות הוא ללוות את המטופל בכל הנוגע לשמירה על היגיינה אישית. במקרים רבים זאת יכולה להיות הסיבה לכך שבני המשפחה בוחרים במטפל ולא מסייעים למטופל באופן אישי. המטופל יכול להרגיש לא בנוח כאשר אחד מבני משפחתו צריך לדאוג לו בכל הנוגע לעשיית צרכים, מקלחת וכן הלאה. כמו כן, צריך לבדוק מהי העדפה של המטופל בכל הנוגע למין האחות, בדרך כלל מטופלות ירגישו יותר בנוח עם אחיות פרטיות.
  • ניידות – בחלק מהמקרים האחות אפילו תישן עם המטופל, היא יכולה להיות צמודה אליו 24 שעות ביממה. יש מקרים בהם המשפחה בוחרת במשרה חלקית מצד המטופלת. בכל מקרה, בכל זמן בו האחות נמצאת עם המטופל זה לא אמור להפריע בשינוי אורח החיים. אם המטופל צריך להגיע לרופא או שצריך להתנייד ממקום כזה לאחר, המטפלת תלווה אותו. כמו כן, מלבד לניידות לצורך קניות, רפואה ודברים דומים לכך, על המטפלת לעזור למטופל להתנייד ממקום למקום כדי לשמור על פעילות שהיא קריטית לגוף של המטופל. המטרה היא למנוע החלשות של הגוף, התקשות של שרירים, למנוע פצעי לחץ ועוד. כמו כן, המערכות בגוף שלנו דורשות תזוזה בשביל זרימת דם תקינה יותר ולכן, אסור להזניח את הפעילות הספורטיבית, מתונה ככל שתהיה. אנחנו גם ממליצים לא לחכות לאחות בשביל זה, גם בני המשפחה יכולים ללוות את המטופל ולעזור לו לנוע ביום יום, כמובן במקרים מסוימים צריך הכשרה והדרכה לכך.

מה חשוב לדעת?

בחירת אחות פרטית בחריש חייבת להיות מושכלת והיא חייבת לכלול את כל השיקולים הרלוונטים בבחירת המטפלת. היום יש לכם לא מעט חברות מקצועיות אשר מציעות לכם שירותים של סיעוד ואחיות פרטיות. תוכלו מצד שני גם להיעזר בביטוח לאומי בשביל זה. עם זאת, כדי לקבל סבסוד מביטוח לאומי אתם צריכים לעבור דרך ארוכה וגם במקרים שכבר קיבלתם סבסוד, אתם לא תבחרו את המטפלת ברוב המקרים. מה שאתם כן יכולים לעשות במקרים כאלה הוא להמיר את הזכאות שלכם מביטוח לאומי לכסף שאיתו אתם משלמים עבור שירות אחיות מחברה פרטית. לצערנו, גם אם אתם זכאים מבחינה בריאותית למטפלת, אם יש לכם הכנסה הגבוהה מסכום מסוים, לא תהיו זכאים לסבסוד מצד ביטוח לאומי. לעיתים תהיו זכאים למספר שעות מסוימות ולעיתים בכלל לא. לכן, הפניה לחברה חיצונית ופרטית היא חשובה, ככה תוכלו לקבל את השירות המלא, לבחור את המטפלת באופן אישי ולהתנהל מול צוות מקצועי ומיומן, צוות שאיתו אתם יכולים ליצור קשר כל הזמן.

חשוב לבחור במקום מקצועי אשר בו נמצאות אחיות מוסמכות אשר יוכלו להעניק לכם את הטיפול המתאים למטופל. אם המטופל צריך לעבור בדיקות רפואיות ביום יום, שימו לב שאתם בוחרים אחות פרטית בחריש שיכולה להעניק את השירות הזה ולא מטפלת סיעודית שאינה כשירה לכך. לדוגמא, חולי סוכרת צריכים מילוי מזרקי אינסולין, בדיקת סוכר ופירוש התוצאות. ללא אחות מקצועית, לא תדעו איך להתמודד מול התוצאות הנדרשות. 

 

השהות של אחות פרטיתנפש וגוף ביחד

אחד הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת הוא שאנשים מבוגרים רבים מבלים שעות על גבי שעות לבדם בבית, מול ארבעה קירות. השהות של אחות פרטית בחריש במחיצת המטופל יכולה להיות מעט מלחיצה בהתחלה עבור המטופל, לא כל מטופל מבין שהוא הגיע למצב כזה וזה תופס אותו די בהפתעה. עם זאת, השהות הזאת היא בעלת ערך חברתי שתורם מאוד לנפש שלנו. אם הגוף שלנו חולה, הדבר שאנחנו צריכים לעבוד עליו כדי לשפר את המצב הוא לאו דווקא הגוף בלבד, אלא גם הנפש. התפקיד של אחות פרטית בחריש אינו רק לבשל, לנקות ובדיקות רפואיות. התפקיד שלה הוא להיות שם בשביל המטופל, לדבר איתו גם על דברים שלא קשורים למצב הנוכחי, להיות חברה. 

כמו כן, במקרים האלה לא רק המטופל נהנה משקט נפשי, אלא גם המשפחה. כאשר המטופל נמצא ללא השגחה, כולנו חרדים לשלומו, אנחנו מתקשרים כל כמה דקות ומפחדים מהרגע בו חלילה יקרה משהו ולא יהיה שם אדם מסביב. ברגע שיש מטפלת שנמצאת סמוך למטופל, אנחנו יכולים להיות הרבה יותר רגועים במשך היום.

 

התאמת ציפיות

חשוב להדגיש, כל אחות פרטית יכולה לעבוד בצורה קצת שונה. לכן, לפני שאתם נפגשים עם האחות או עם החברה המתווכת, עליכם לדעת מה בדיוק אתם מצפים מהאחות שתעשה. חשוב לעשות זאת לפני שמתחילים בעבודה. יש אחיות שלא מוכנות לבשל או לנקות את המטופלים, עם זאת זה יותר נפוץ במטפלות ולא באחיות. לאחיות יש תפקיד עיקרי שהוא לפקח מבחינה רפואית על מוטפל ולכן, התאמת ציפיות הוא חלק מאוד חשוב בתהליך. אם אתם צריכים את האחות מבוקר עד בוקר, חשוב להדגיש זאת. יש גם לתאם ימי חופש מראש כדי שתוכלו לדעת איך להכין את עצמכם, אם אתם מעוניינים שהאחות כן תבשל ואפילו תעשה כביסה, יש לתאם זאת. בדרך הזאת אתם תמנעו מאי נוחות כלפי שני הצדדים ותוכלו להתחיל להיכנס לשגרה.

נקודה חשובה נוספת היא מקום לינה. יהיו אחיות אשר ישארו ללון עם המטופל, אך לא תמיד הן ירצו לישון באותו החדר מסיבות כאלה ואחרות. יש מטפלות אשר מראש דורשות חדר משלהן ותנאים בסיסיים, יש לוודא זאת. אחרי הכל, מדובר על אדם שהולך להעביר זמן רב תחת קורת הגג הזאת ולכן, חשוב להתייחס לכך בכבוד ובהתאם. 

הסתגלות

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך הזה הוא הסתגלות של כל הצדדים. לא יהיה נכון על היום הראשון להשאיר את האחות והמטופל לבד, לפחות לא בתחילת היום. חשוב לתת את המקום הנדרש עבור המטופל, זאת למעשה אולי פעם ראשונה שהוא חווה את הצורך במטפל צמוד. זמן הסתגלות היא תקופה לא פשוטה, לוקח כמה ימים עד שבועות להגיע לנוחות מול "בן אדם זר" שנמצא אצלנו בבית ולעיתים, גם יישן באותו החדר. כמובן, אם למטופל לא נוח עם אותה אחות פרטית מסיבה כזאת או אחרת יש לדבר על זה, ליצור קשר עם החברה וחברה מקצועית תדע לתת לכם את הפיתרון המתאים. 

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים