אחות פרטית – כל מה שאתם צריכים לדעת

אנו נטפל ביקירכם כמו משפחה!

מי חשב שהיום הזה יגיע? לפעמים זה מגיע מוקדם, לפעמים מאוחר אבל אין דרך לברוח מזה – שירות של אחות פרטית או מטפלת סיעודית הוא בלתי נמנע לפעמים. מצד אופטימי יותר, לפעמים אין באמת צורך קריטי בשירות זה אך בני המשפחה מעדיפים שלא לקחת אף סיכון, אבל מזערי על יקיריהם. שירות של אחות פרטית מוסמכת חייב להיות דרך חברה מקצועית ומוכרת. מכיוון שתחום זה אינו מוכר לכלל, החלטנו לעשות עבורכם מעין מדריך מתומצת על כל מה שאתם צריכים לדעת כאשר אתם בוחרים אחות פרטית.

אחות פרטית – מה כולל השירות?

יש להבחין בהבדלים בין מטפלת סיעודית ובין אחות פרטית, השוני בא לידי ביטוי בהסמכה, בסוג השירות הניתן וכמובן בפועלות הכרוכות מצד המטפלת. המכנה המשותף גם למטפלת סיעודית וגם לאחות פרטית הוא הטיפול האישי והבלעדי אותן הן מעניקות למטופל כדי להבטיח את הטוב ביותר מבחינה של בריאות הגוף ובריאות הנפש כאחד. מלבד לכך, ישנם עוד פעולות אותן אחות פרטית מבצעת – לפניכם הרשימה.

אחות פרטית – אוכל

הפן בו אנו מסתכלים על אוכל בין מטפלת סיעודית ואחות פרטית הוא שונה. מטפלת סיעודית נמצאת שם בכדי לבשל עבור המטופל ללא כל קשר למצבו הבריאותי. כאשר מדובר על אחות פרטית הזווית בה אנו מסתכלים על הכותרת "אוכל" הינו מורכב יותר. אחות פרטית מסייעת ללקוחות לשמור על תפריט מאוזן בהתאם למצבם הבריאותי, האחות משנה את התפריט בהתאם למטופל – חולה סוכרת אינו יקבל תפריט זהה לאדם בעל מחלות לב. האוכל הוא חלק בלתי נפרד משמירה על בריאות המטופל ולכן לאחות פרטית יש חלק חשוב בכל הנוגע להזנת המטופל.

אחות פרטית מסייעת בניידות

כיצד לבחור אחות פרטית?ניידות נשמע אמנם דבר פשוט, אך במקרים רבים מדובר על פעולה קריטית להמשך הפעילות של המטופל. ניידות יכולה לבוא לידי ביטוי בהקמה מהכיסא, הליכה מתונה בבית וכמובן בכדי להתפנות. מבחינה בריאותית יש תפקיד חשוב לניידות בכדי למנוע פצעי לחץ, למנוע החלשות של הגוף והתקשות של שרירים. כמו כן, כל המערכות בגוף דורשות את הפעילות הפיזית כמו אוויר לנשימה ובשביל זה אחות מוסמכת נמצאת תמיד בקרבת מקום, כדי לבצע את הפעולות האלה תוך כדי שמירה על אותו אדם מפני פגיעות. חשוב להדגיש, הבחירה בפעילויות מצד האחות היא על בסיס מצבו הבריאותי של המטופל, לכל אדם יהיו פעולות שיעשה וכאלה שלא בשלב בו הוא נמצא. מומלץ שלא להפעיל את המטופל בפעילויות שלא אושרו על ידי האחות בזמן שהיא לא נמצאת. אחות מוסמכת ומקצועית תותיר אחריה גם "שיעורי בית" עבור בני המשפחה בזמנים בהם היא לא נוכחת בבית.

היגיינה אישית של המטופל

להיגיינה יש השפעה בלתי ניתנת להפרדה מבריאות הגוף והנפש. מתוקף תפקידה של אחות פרטית עליה לסייע גם בעשיית צרכים והיגיינה אישית. זכרו, קשישים יכולים להרגיש נבוכים כאשר הוא זקוקים לסיוע בתחום זה, לכן חשוב להביא אדם חיצוני שיהיה לעזר ולא בן משפחה, כמובן שכל משפחה לגופה… אחות פרטית תסייע בטיפול בבריחת שתן, החלפה ושטיפה.

אחות פרטית בוחרים אך ורק דרך חברה מקצועית

כאשר אנו פונים אל המוסד לביטוח לאומי הדרך עד לקבלת עובדת סיעודית או אחות פרטית היא ארוכה, ישנם הרבה טפסים שעליכם למלא, בוחן מטעם המוסד לביטוח לאומי יגיע לבחון את תפקוד המטופל הפוטנציאלי ועליכם יהיה לדווח אודות ההכנסה של המטופל. מטופל שעובר את רף ההכנסה אינו זכאי למטפל צמוד ויהיה זכאי לסך שעות מסוימות בשבוע ולעיתים גם בכלל לא.

אנו מציעים לכם לפנות לחברה חיצונית בכדי לקבל שירות בו תוכלו לבחור בעצמכם את המטפלת, תוכלו לבחור את השירותים הכרוכים בפעולה וכמובן שיהיה מולכם צוות מקצועי ומיומן ולא אטום (בלי שמות). תוך כדי תוכלו להמשיך את התהליך אל מול ביטוח לאומי ובאם תגיעו לזכאות תוכלו להמיר את זכאותכם בסכום כספי אותו ביטוח לאומי יפריש למטופל בכל חודש.

אחיות פרטיות המגיעות ממקום מקצועי יכולות לעזור לכם גם בבית וגם במוסד רפואי כזה או אחר, הן תוכלנה לבצע פעולות רפואיות שמטפלת סעודית אינה כשירה להן, והמתנה לאחות חיצונית יכולה להתארך עוד ועוד. הטיפולים הרפואיים יכולים להיות העברת תרופות, ניהול תרופות, מתן טיפול אישי, במקרה של חולי סוכרת מילוי מזרקי אינסולין, בדיקת סוכר ופירוש תוצאות, שמירה על היגיינה ועוד… עליכם לבחור בחברה מקצועית שזמינה אליכם לאורך כל שעות היום, מקום בו תוכלו למצוא מענה אנושי מבין ומכיל.

מי זכאי לאחות פרטית?

כאשר מדובר על ביטוח לאומי הבירוקרטיה היא הרבה יותר מסובכת וארוכה, עליכם יהיה להמתין כמה חודשים עד להשלמת התהליך. מצד שני, כאשר מדובר על חברה פרטית הזכאות היא הרבה יותר רחבה והתשלום הוא בהתאם. המטרה של אחות פרטית היא שמירה הדוקה יותר של בן משפחה, השמירה הדוקה יותר מאשר מטפלת סיעודית. כאשר בוחרים במטפלת סיעודית לרוב יהיה מדובר על אדם יציב יחסית, שאינו נדרש לטיפול רפואי זמין בכל עת.

 

הדרישה לאחות פרטית נובעת כאשר נמצא אדם המתאושש לאחר ניתוח, הגיל לא משנה, כאשר מדובר על אדם קשיש שתפקודו הבריאותי אינו יציב או שנדרש לביצוע פעולות רפואיות באופן תדיר. בסופו של דבר כל אחד יכול להרשות לעצמו אחות פרטית, מדובר על מימון עצמי שאינו קשור לביטוח לאומי באופן ישיר. אך יש לקחת בחשבון שגם יש סדרי עדיפויות במקרים בו יש עומס על השירותים.

 

אחות פרטית – שקט נפשי למשפחה

מי זכאי לאחות פרטית?כל משפחה מקווה שלא להגיע למצב בו היא צריכה להציב "שומר" לצד יקיריהם, אך המציאות עולה על כל דמיון ואין לנו מה לעשות בנידון מלבד להתמודד ולקבל את המציאות כפי שהיא. כאשר אדם נמצא במצב בו הוא צריך סיוע באופן רחב יותר, אין אפשרות תמיד למשפחה להישאר לצידו לאורך כל שעות היום, שלא לדבר על מצבים בו צריך האדם לקבל שירות רפואי. על מנת להימנע ממצבים של חוסר נעימות, מצבים בו אתם יכולים להעמיד את יקירכם בסיכון (כאשר אתם מוותרים על סמכות רפואית ופועלים לפי שיקול דעתכם או לפי מה שקראתם).

אחות פרטית דואגת ליקירכם מכל הכיוונים, הן מבחינת ניידות ושמירה על אורח חיים בריא, הן מבחינת תזונה נכונה למצבו הבריאותי, הן מבחינת נטילת תרופות ומבחינת שמירה על היגיינה. יש לקחת בחשבון שאתם אכן יכולים לקחת את הנטל על עצמכם, אבל לא תמיד יחוש המטופל בנוח לקבל שירותים אישיים מצד בני משפחתו. חשבו על זה, כאשר מדובר על הורה, תמיד הוא היה החזק וכעת הוא זקוק לעזרה, יש דבר יפה במתן עזרה להורה וזה חשוב, אבל יש לשים הפרדה בין עזרה ובין עזרה שיכולה לגרום לאי נוחות.

יש לציין שניתן לבחור בין מטפל למטפלת לפי שיקול דעתכם, הנוחות שלכם והמסורת. רבים מלקוחותינו הינם לקוחות דתיים אשר בחרו במטפל כאשר מדובר על סיעוד ומתן סיוע בריאותי לגבר, וההפך. זכרו, אל תחכו עד שיקרה משהו ואל תנסה לפעול על פי שיקול דעת אישי, תנו למומחים לדאוג ליקירכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לסיעוד
היחידה לסיעוד

היחידה לסיעוד היא חברת סיעוד ותיקה ומקצועית, העובדת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים בישראל ועם עוד שורה של ארגונים בענף הרפואה והביטוח
החברה מספקת את כל שירותי הסיעוד לרבות עובד סיעוד צמוד 24/7, סיעוד נקודתי, אחות לילה, אחות סיעוד לאחר ניתוח, שירות אחות מוסמכת בבית הלקוח ועוד

ביחידה לסיעוד ישנה רמה גבוהה של האנשים שמהם בנוי הארגון הזה – צוות של אחים ואחיות מסורים ואכפתיים, בעלי הכשרה מקצועית רשמית בתחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בעבודה עם אנשים מבוגרים, נכים ואפילו צעירים הזקוקים לשירותי סיעוד קבועים או זמניים. היחידה לסיעוד מתנהלת על פי מתודולוגיות סדורות שאותן בנתה החברה בעצמה לאורך שנים ארוכות של עבודה בתחום הסיעוד. מתודולוגיות אלה מיועדות להבטיח לכל לקוח את חוויית השירות הטובה ביותר, לה כל אחד מכם מצפה כאשר הוא שוכר איש שילווה את היקרים לו מכל.

התקשרו עכשיו

שמירות בתתי חולים או בתי אבות,
השמות בבתי אבות סיעודים ותשושי נפש

*לא מטפלים בפניות בנושא – עובדים זרים